تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۶۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مقام سازمان تعاون روستایی:
واگذاری زمین باید به بهره وری و ایجاد اشتغال منجر شود
سرپرست دفتر توسعه ، آموزش و ترویج تعاونی ها وتشکل های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: واگذاری زمین ها به تشکل های تعاونی باید به بهره وری ،اشتغال و تولید بیشتر محصولات اساسی کشاورزی منجر شود.

احمد بالان در نشست کارگروه واگذاری زمین های کشاورزی به تشکل ها و تعاونی های زنان روستایی، عشایری و سرپرست خانوار خوزستان در اهواز افزود: خوزستان یک استان غنی به لحاظ منابع طبیعی است و باید از این منابع خدادادی در راستای ایجاد اشتغال مولد و افزایش محصول در واحد سطح استفاده کرد که در این خصوص تشکل های تعاونی با جذب مشارکت عمومی می توانند از این منابع بهتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: در طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان که از امیدهای کشاورزی کشور برای رسیدن به خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی است نقش زنان و تشکل های تعاونی می تواند بسیار پررنگ و اثرگذار باشد.

بالان، با بیان اینکه تعاون روستایی خوزستان بیش از 100 هزار نفر از زنان روستایی را در 330 تشکل زیرپوشش دارد اظهارکرد: خوزستان می تواند در واگذاری زمین ها به زنان سرپرست خانوار به خوبی عمل کند و به طور قطع مورد حمایت سازمان تعاون روستایی خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از انتظارات ما از تشکل های تعاونی زنان این است که بتوانند با ارایه طرح های مناسب به اشتغال و تولید و ثروت برسند و با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند می توانیم به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روی این زمینه حساب ویژه باز کنیم.

مدیرکل امور استان های سازمان امور اراضی کشور نیز گفت: هدف از واگذاری زمین ها، احیای زمین ها و رسیدن به اشتغال و تولید، ثروت و توانمند کردن روستاییان است.

سید نصراله محقق بهشتی افزود:با وجود محدودیت فراوان در حوزه آب و زمین، توانسته ایم همه ساله در واگذاری زمین به جامعه هدف به خوبی عمل کنیم و نتیجه این مهم اشتغال زایی، توسعه فضای کسب و کار در کشور، آبادانی و خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی بوده است.

وی از اهداف واگذاری زمین را رسیدن به کیفیت بالای تولید بیان کرد و افزود: تشکل های تعاونی زنان می توانند در تولید محصولات کشاورزی الگو و پیشگام باشند.

در این نشست مشکلات و دغدغه های تعاونی ها و تشکل های زنان روستایی خوزستان مطرح شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار