تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۵۹۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر بهداشت:
پتروشیمی ماهشهر برای سلامت مردم منطقه هزینه کند
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از عملکرد ضعیف صنایع پتروشیمی در خدمات دهی به شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: فعالیت صنایع عظیم پتروشیمی در این شهرستان آسیبهای زیادی برای سلامت و محیط زیست مردم این منطقه داشته لذا این صنعت باید برای تامین سلامت مردم هزینه کند.

قاسم جان بابایی چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندرماهشهر افزود : بیمارستان صنایع پتروشیمی را در شهرک بعثت و دور از دسترس مردم شهر ساخته اند که نتوانسته خدمات مناسبی به مردم ارائه دهد و تنها به خدمات دهی به کارکنان این مجموعه صنعتی اکتفا کرده است.

معاون درمان وزیر بهداشت احداث بیمارستان سوانح و سوختگی را یکی از الزمات بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر عنوان کرد و افزود: صنایع پتروشیمی در راستای مسوولیت های اجتماعی خود و کاهش زیان خطراتی که می تواند مردم این شهرستان را تهدید کند، به ساخت این بیمارستان بعنوان یکی از ضروریات بهداشت و درمان شهرستان بپردازد.

وی ادامه داد: البته لزوم خدمات دهی وزارت نفت به این معنا نیست که وزارت بهداشت از مسئولیت های خود در قبال مردم این شهرستان غفلت کند، هر 2 به نوبه خود برای حفظ جان و سلامت خود وظایفی بر عهده دارند.

وی با اشاره به کمبود امکانات درمانی و تجهیزاتی در بیمارستان معرفی بندرماهشهر گفت: هتلینگ ضعیف و نبود بخش نوزادن مجهز،2 معضل جدی این بیمارستان است که ضرورت دارد برای توسعه و استانداردسازی آن همت شود.

جان بابایی یکی از معضلات جدی این بیمارستان را هتلینگ ضعیف و نداشتن بخش مراقبتهای ویژه نوزادان عنوان کرد و افزود: از جمله مشکلات این مرکز درمانی، این بخش موجود نوزادان است که به همکاران پیشنهاد دادیم فضای فیزیکی آن را توسعه دهند و امیدواریم یک بخش استانداردتر برای نوزادان داشته باشیم.

جان بابایی ادامه داد: این مرکز درمانی از لحاظ فیزیکی یک بیمارستان بسیار قدیمی است که امید است در آینده بتوانیم از طریق فاینانس، شرایط ساخت یک بیمارستان جایگزین را برای شهرستان فراهم کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در این بیمارستان اقدامات توسعه ای خوبی از جمله توسعه اورژانس انجام شده است که از لحاظ فیزیکی خوشبختانه رو به اتمام است و کمک می کنیم تا یک ماه آینده تکمیل و تجهیز شود.

معاون درمان وزیر بهداشت صبح امروز چهارشنبه با هیئت همراه خود و مسوولان شهری به منظور بازدید از بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر و افتتاح بلوک زایمان این بیمارستان در شهرستان بندرماهشهر حضور پیدا کرد.

مقصد بعدی بازدید های امروز معاون درمان وزیر بهداشت شهرستان رامشیر، رامهرمز ، هندیجان وایذه است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار