تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۵۹۷۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگروه های فرهنگی و پژوهشی متشکل از کارشناسان کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار خوزستان تشکیل شد
خوزنیوز: با هدف انعقاد تفاهم نامه مشترک فی ما بین اداره کل کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان کارگروه های فرهنگی و پژوهشی تشکیل شد.

 به گزارش خوزنیوز: سردار علی پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به همراه کارشناسان آن بنیاد با منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان دیدار و در زمینه انعقاد تفاهم نامه فی ما بین گفتگو کردند.

منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این جلسه پس از بررسی ابعاد تفاهم نامه و بند های آن توسط کارشناسان دو سازمان گفت: کتابخانه های عمومی با ویژگی هایی همچون افراد تحصیلکرده و جوان و با ساختاری نو و برنامه محور و با ظرفیت ارتباط مستقیم بیش از 12 ساعت با بدنه مردم در 220 نقطه در استان ما را بعنوان یک دستگاه فرهنگی موثر در رشد ارزش های اسلامی و معنوی و کاهش آسیب های اجتماعی  به شمار آورده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی تاکید به گسترش فضاهای کتابخانه ای در استان و بالا بردن روند افزایش تاثیرات اجتماعی اظهار کرد: تا امروز در حوزه های ساخت و ساز و عمرانی 12 پروژه در مناطق محروم در حال راه اندازی است که فضای مناسب جهت استفاده و بهره مندی از امکانات مطلوب را برای مردم بوجود آورده شود.

وی ادامه داد: تعامل سازمانی با دستگاه های فرهنگی برای خدمت به مردم بهره وری سازمانی را بالا می برد و با تشکیل این کارگروه ها برنامه های مشترک و ظرفیت های موجود دو سازمان احصاء و برای اجراء برنامه ریزی شود.

رستمی با تاکید بر اهمیت کتاب و تاثیرات مطلوب بر اجتماع و معرفی ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مهمترین رسانه و ابزار برای کاهش آسیب های اجتماعی توجه دادن مردم به ارزش های دفاع مقدس و بوسیله رسانه ای همچون کتاب است.

در این نشست سردار علی پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه های عمومی بر تعامل سازنده و برنامه های مشترک در حوزه کتابخوانی و دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: یکی از ویژگی های شاخص کتابخانه های عمومی استفاده از همه ظرفیت ها استان به ویژه دستگاه های اجرایی است که با حضور دکتر رستمی در این مدت بیش از پیش رقم خورده است و امروزه نیز با یک برنامه ریزی مدون و در قالب یک تفاهم و کار کارشناسی، برنامه های عمیق و جذاب را در حوزه دفاع مقدس و با استفاده از ابزار کتاب در حال شکل گیری است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: استان خوزستان با قدمت و پیشنه تاریخی در مباحث علمی و پژوهشی_ از جمله دانشگاه های مثل جندی شاهپور اهواز_ می طلبد تمامی ظرفیت های علمی و تجربی استان را برای ماندگار شدن و تبدیل به قطب علوم و فنون در رشته مختلف  فعال فراهم کرد.

وی افزود: هرگاه انسان در صحنه های علمی وارد می شود احساس نشاط و جوانی و غرور می کند و کتابخانه های عمومی از محدود دستگاه های اجرای فرهنگی است که این نشاط را به انسان می دهد.

سردار علی پور با برشمردن مشکلات حوزه نشر و تولیدات در حوزه دفاع مقدس در استان اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در استان خوزستان بکار نبردن همه ظرفیت ها و حوادث تاریخی ،جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی جنگ در تولیدات و آثار مکتوب است و می بایست در این مورد با تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه نویسندگان آثار قبل از چاپ بصورت هدفمند و براساس شواهد تاریخی و اسنادی با محتوی غنی و اثر گذار مورد کارشناسی قرار گیرد تا از تولیدات کتاب های با محتوای ضعیف جلوگیری شود که در این راستا در سال گذشته 9 جلد کتاب در در حوزه کودک منتشر شد.

 این مقام مسئول با ارائه اجرای برنامه های فرهنگی مستمر با حوزه کتاب و بررسی آن در کارگروه تصریح کرد: اجرای برنامه های از قبیل نقد کتاب در سه سطح شهرستان، استان و ملی در دستور کار کارگروه قرار گیرد و بصورت مستمر در تمامی فصول قبل از چاپ کتاب بصورت گسترده اقدام به بررسی محتوای، ویراستاری و طراحی های با نماد های صحیح  برگزار شود.

وی همچنین با در نظرگرفتن اقدامات جدید در ترویج و مستند سازی آثار شفاهی موجود بیان داشت: باتوجه به اینکه 70 درصد جنگ در استان خوزستان بوده است و 25 یادمان در استان خوزستان نیز وجود دارد که مورد استقبال مردم از طریق کاروان راهیان نور هست باید تمامی ورودی های شهرستان ها و استان را مورد بررسی مجدد قرار دهیم و در این کار از حوزه کتابخانه های عمومی درخواست همکاری می شود.

گفتنی است، تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان دو سازمان جهت تدوین و احصاء برنامه های مشترک، معرفی 15 نفر از پژوهشگران و علاقمندان به مباحث دفاع مقدس از سوی ادارمه کل کتابخانه های جهت امور پژوهشی، برنامه ریزی مستمر برای بانک اطلاعاتی و زمانبدی برنامه های نقد و بررسی و شناسایی ظرفیت ها جهت انعقاد تفاهم نامه از مصوبات  این جلسه به شمار می رود.
:
:
:
آخرین اخبار