تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۵۹۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچکی نژاد مطرح کرد:‌
مقابله با ریزگردها از منابع ۶ میلیارد دلاری در بودجه ۹۷
نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدارمجلس،گفت:‌ اعتبار ریزگردها درلایحه بودجه به دلیل نبود مجوز برای برداشت ازصندوق توسعه ملی معلق است.

جبارکوچکی ن‍‍‍ژاد در خصوص اظهارات رییس سازمان محیط زیست مبنی براینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای ریزگردها در لایحه بودجه معلق است، گفت:‌ دولت منابعی را از صندوق توسعه ملی برای بخش هایی ازجمله پسماند ها و محیط زیست درنظرگرفته است، ضمن اینکه برای ریزگردها نیز ردیف بودجه ای دیگر ازجدول تبصره 4 درنظرگرفته شده است، اما منابع این جدول به دلیل اینکه برداشت ازصندوق توسعه ملی می باشد باید با اذن رهبری صورت گیرد.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ دولت به شکل قانونی ازصندوق توسعه ملی حق برداشت نداشته و  بدون اذن رهبری مجلس مجوز تصویب این منابع که حدود 6 میلیارد دلار است را ندارد.

وی تاکید کرد:‌ اگر تا امروز این جدول تعیین تکلیف نشود، این اعتبارات تعلیق می شود؛ به طورحتم براساس قانون مجلس صندوق توسعه ملی مرتبط با بخش خصوصی بوده و دولت حق برداشت ندارد،  اما قطعا ریزگردها به دلیل عوامل مختلفی درخارج و داخل کشوربوده و به دلیل نبود پوشش گیاهی و خشکی آب و هوا این مشکل درمقاطع مختلف تکرارمی شود.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدارمجلس، گفت:‌ به طورحتم  با صرف اعتبار و توجه به پوشش گیاهی دردشت خوزستان ریزگرد کاهش پیدا می کند، هرچند که مشکلات آب وهوایی و تخریب پوشش گیاهی سبب فرسایش خاک و ریزگرد شده است.
:
:
:
آخرین اخبار