تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۵۹۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی:
اعتبار مقابله با ریزگردها از محل صندوق توسعه ملی هفته آینده تعیین تکلیف می شود
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اعتبار مقابله با ریزگردها از محل صندوق توسعه ملی هفته آینده در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و امیدواریم با جلب نظر اکثریت نمایندگان بتوانیم این لایحه را از حالت تعلیق خارج کنیم.

سید راضی نوری یکشنبه با اشاره به اینکه 150 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای کنترل کانون های گرد و غبار جنوب کشور اختصاص یافته است افزود: این طرح پیشنهاد دولت بود که به صورت لایحه به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است اما این لایحه توسط کمیسیون تلفیق بودجه تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق معتقد هستند که برای برداشت از صندوق توسعه ملی نیاز به اجازه مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: از طریق رییس مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستیم تا با کمترین مساله بتوانیم این لایحه را تصویب کنیم.

نوری توضیح داد: اعتبارات صندوق توسعه ملی نسبت به سایر منابع اعتباری راحت تر و در دسترس تر است از همین رو تلاش می کنیم تا اعتبار 150 میلیون دلاری طرح از این محل تخصیص یابد.

وی گفت: ضمن آنکه دولت از سایر منابع نیز اعتباراتی برای مقابله با گرد و خاک در نظر گرفته است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران مدعی حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال 97 از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی شد.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس نیز، از معلق بودن اعتبار ریزگردها درلایحه بودجه به دلیل نبود مجوز برای برداشت ازصندوق توسعه ملی خبر داد.

پس از بحران های ایجاد شده در بهمن سال گذشته خوزستان دولت در لایحه بودجه 97 مبلغ 150 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و خاک جنوب کشور و رفع مشکل برق خوزستان اختصاص داده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار