تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۹۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارت عابربانک خود را به دیگران نسپرید
سرقت 30 میلیون ریالی با شگرد پولشویی در فضای مجازی
رییس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه سپردن کارت و رمز بانکی به دیگران اشتباه بزرگی است که متاسفانه افراد زیادی مرتکب آن می‌شوند گفت: فردی با سو استفاده از حساب بانکی یکی از آشنایان خود با شگرد پولشویی در فضای مجازی، 30 میلیون ریال سرقت کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ شاهین حسنوند با تشریح این خبر اظهار کرد: شخصی با هویت معلوم با جلب اعتماد یکی از آشنایان خود، اقدام به اخذ مشخصات کارت بانکی و اصل آن برای انجام کارهای شخصی می‌ کند که پس از اخذ کارت، بدون اطلاع وی اقدام به تعریف رمز دوم کارت کرده و کارت را به وی عودت می دهد و در ادامه مبلغ 30 میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت می‌کند.

وی افزود: موضوع پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت‌ و در تحقیقات فنی و پلیسی متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی دستگیر شد.

رییس پلیس فتا خوزستان گفت: این فرد اقدام به برداشت وجه از حساب آشنای خود و واریز وجه به حساب فامیل خود می‌کند و برای مطلع نشدن از سرقت اینترنتی به فامیل اعلام می‌کرده که پول‌ها توسط یکی از آشنایانش برای وصول طلب از وی به حسابشان واریز شده و با این توضیحات پول‌های واریز شده را دریافت می‌کرد.

وی با بیان اینکه در اختیار قرار دادن کارت بانکی به دوستان و آشنایان دردسرهای فراوانی در پی دارد افزود:برداشت غیرمجاز کمترین دردسر در اختیار قرار دادن کارت بانکی به دوستان و آشنایان است. 

سرهنگ حسنوند با هشدار نسبت به مراقبت از کارت‌های بانکی گفت: هیچگاه کارت بانکی خود را همراه با رمز عبور در اختیار کسی قرار ندهید چرا که مجرمان سایبری می‌توانند با استفاده از اطلاعات بانکی کارت شما اقدام به واریز وجهی کنند که منشاء آن مشخص نیست. 

وی افزود: مجرمان سایبری می‌توانند با اطلاعات کارت بانکی شما اقدام به پولشویی کنند، پول‌هایی که منشاء آنها قاچاق مواد مخدر، اسلحه و... است و این امر به طور قطع تبعاتی برای شما دارد که شاید به این سادگی‌ها قابل حل نباشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار