تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۹۸۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر ترویج جهاد کشاورزی خوزستان:
کشاورزان خوزستان از کودهای شناسنامه‌دار استفاده کنند
مدیر ترویج جهاد کشاورزی خوزستان بابیان اینکه کلیه کودهای کشاورزی از سال 94 تاکنون دارای شناسنامه ثبت از موسسه تحقیقات خاک و آب کشور هستند، گفت: کشاورزان و بهره‌برداران خوزستان تنها اقدام به تهیه کودهای دارای شماره ثبت کنند.

علی کُرد شامگاه یکشنبه بابیان اینکه کلیه کودهای کشاورزی از سال 94 تاکنون دارای شناسنامه ثبت از موسسه تحقیقات خاک و آب کشور هستند، اظهار کرد: کشاورزان و بهره‌برداران خوزستان تنها اقدام به تهیه کودهای دارای شماره ثبت کنند.

وی افزود: چنانچه کودی دارای کیفیت لازم نباشد قابل‌پیگیری بوده و کشاورزان می‌توانند موارد را با کارشناسان و مروجان مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مطرح کنند.

مدیر ترویج جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: کود یک فرآیند کاملاً تخصصی است که تابع اصول علمی، مواد موردنیاز گیاه و تابع شرایط رشدی آن است.

وی گفت: انتظار می‌رود کشاورزان پیش از استفاده از کودها با محققان و مروجان کشاورزی در رابطه با نحوه استفاده از کود مشورت کنند

کُرد بیان کرد: کشاورزان می‌توانند برای اطلاع از صحت و اصالت کود با ارسال شماره ثبت مواد کودی به سامانه 3000646424 از کیفیت و اصالت آن مطلع شوند.

وی خطاب به کشاورزان و بهره‌برداران استان عنوان کرد: به‌منظور افزایش عملکرد مزارع خود و حفظ محیط‌زیست نسبت به انجام و به‌کارگیری موارد مذکور اقدام کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار