تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۹۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترکی عنوان کرد:
تهدید سلامت جوانان با عرضه قانونی قلیان در قهوه خانه ها
عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با یادآوری‌اینکه مخالف تصویب یک فوریت طرح استفساریه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات بوده، رفع موانع اشتغالزایی را دلیل قابل‌قبولی برای عرضه قانونی قلیان در قهوه خانه ها نمی‌داند.

اکبر ترکی در انتقاد به رای موافق اکثریت مجلس به یک فوریت طرح استفساریه تبصره یک ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات گفت: متاسفانه تصویب این طرح به قهوه‌خانه‌هایی که اقدام به عرضه قلیان در سطح جامعه می‌کنند، مجوز فعالیت آزادانه را خواهد داد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این طرح در حالی مورد تایید اکثریت مجلس قرار گرفت که پیش از این بر اساس قانون منع استعمال دخانیات، قهوه‌خانه‌ها از عرضه قلیان در اماکن سرپوشیده منع شده بودند و قوه قضاییه و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان نیز بر روند اجرای این قانون نظارت داشتند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97، تاکید کرد: اگر این طرح به طور کامل به تصویب برسد، به این معناست که هیچ منعی برای عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها وجود ندارد و این در حالی است که، این اقدام هم به سلامت جوانان زیان می‌رساند و هم از بعد اجتماعی آسیب‌های اجتماعی متعددی را به همراه خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه اعضای کمیسیون متبوعش مخالف تصویب این استفساریه بوده‌اند، استدلال موافقان این طرح را غیرقابل‌توجیه دانست و افزود: این افراد معتقدند که این اقدام موجب رفع موانع موجود در مسیر اشتغالزایی خواهد شد در حالی که می‌توان در این مورد از اشتغال‌های جایگزین استفاده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: اگر آمار مربوط به آسیب‌ ناشی از استعمال دخانیات در یک سال کشور را احصاء کنیم و مبالغی که برای رفع آن هزینه می‌شود را در زمینه اشتغالزایی سرمایه‌گذاری کنیم، تحولی عظیم در این بخش ایجاد خواهد شد.

گفتنی است بر اساس آمار ارائه شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت سالانه ۵۰ هزار مورد مرگ ناشی از مصرف دخانیات در ایران اتفاق می‌افتد.
:
:
:
آخرین اخبار