تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۵۹۹۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:
نهال‌کاری و مرطوب‌سازی عرصه‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز امسال به اتمام می‌رسد
نهال‌کاری و مرطوب‌سازی عرصه‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز امسال به اتمام می‌رسدوزیر جهاد کشاورزی گفت: مردم آرام آرام و در یک دوره میان مدت آثار مثبت حرکت‌های خیلی خوب و وسیعی که در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز انجام گرفته است، را شاهد خواهند بود. 
  
محمود حجتی در حاشیه بازدید از عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص رشد نهال‌های کشت شده در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز خوشبختانه سازگاری طبیعت با آنچه کارشناسان و متخصاصان پیش بینی کرده بودند همراهی دارد. 
  
وی افزود: نهال‌هایی که در فروردین و اسفندماه سال گذشته غرس شده‌اند در حال حاضر وضعیت خوبی دارند و امیدواریم تا دو یا سه سال آینده این نهال‌ها مستقر شوند و آثار حیاتی خود را در ارتباط با مسایل زیست محیطی عملا نشان دهند. 
  
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم با استقرار کامل این نهال‌های غرس شده، شاهد آثار حیاتی آن‌ها در بحث بادشکن، جلوگیری از فرسایش خاک و بلند شدن ریزگردها باشیم. 
  
حجتی عنوان کرد: امیدواریم مردم آرام آرام و به مرور زمان در یک دوره میان مدت آثار مثبت حرکت‌های خیلی خوب و وسیعی که در این عرصه در جنوب شرق اهواز انجام گرفته است، را شاهد باشند. 
  
وی گفت: در ارتباط با مبارزه با پدیده ریزگردها، یکی از کارهای انجام شده بحث احداث کانال آبرسان به عرصه‌های فوق بحرانی بود که با یک حرکت جهادی از سوی همه دستگاه‌ها انجام شد. احداث کانال انتقال آب به کانون ریزگردها توسط موسسه جهاد نصر یک کار مهندسی مدرن بوده است.
  
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امیدواریم کارهای نهایی احداث این کانال که عبور از خط لوله نفت پالایشگاه آبادان است نیز انجام شود و امیدواریم فردا یا پس فردا آب را در تالاب منصوریه داشته باشیم. 
  
حجتی اظهار کرد: احداث این کانال علی رغم این زمان کم و وجود موانع مختلفی مانند خط راه‌آهن، لوله‌های نفت و گاز و آب، یک شاهکار مهندسی است. حجم عملیات با توجه به طول 47کیلومتری مسیر بسیار زیاد است. 
  
وی بیان کرد: با این زیرساختی که انجام شده است و حضور نیروهای مردمی و بسیجی، اقدامات انجام گرفته در بحث تامین نهال مورد نیاز و تخصیص منابع لازم افق روشنی در مقابل ما قرار می‌دهد تا کار نهال کاری و مرطوب سازی اراضی فوق بحرانی منطقه جنوب شرق اهواز را امسال به اتمام برسانیم. 
  
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده با امتداد این کانال، آب را به سمت مارون، هندیجان و زهره برسانیم تا منشا ریزگردها که عمدتا در مناطق شرق و جنوب شرق اهواز است را با یک برنامه میان مدت عملیات بیولوژیک در بحث مرطوب سازی اراضی و کشت نهال مهار کنیم. 
  
وی خاطرنشان کرد: با انجام این کارها امیدواریم در بلند مدت شاهد کاهش و حذف ریزگردها از این مناطق باشیم. 

رییس جمهور نیز روز گذشته عنوان کرد که کانال آبرسان از رود کارون به طول 47 کیلومتر به عرصه‌های زیرگردها کشیده شده است که 20 متر مکعب در ثانیه آب به منطقه می‌رساند و فردا یا پس فردا آب به صورت کامل به این منطقه می‌رسد که با انتقال این آب هم منطقه مرطوب می‌شود و هم آب برای نهال‌کاری تامین می‌شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: جهاد نصر 96
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
میگن ست سه سال دیگه درختان سبز خواهند شد
عزیزم هم استانی خوبم
مردم شریف استانم
تاسه سال دیگه کی زنده است کی مرده
وعده های تو خالی
تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود
خوشبینانه اینه که باران ببارد زمین ها اباد شوند و درختان به بار بنشیند تاشاید این درختان اگر تا ان موقع حاصلی دادند جلوی ریزگردها را بگیرند تا اون موقع استان عزیزم خوزستان خالی از سکنه شده و فقط دورنمایی از خاک و رمل باید در ان شاهد بود
خوزستانم یادت بخیر
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
تاامیداست زندگی بایدکرد.هرکشاورزی نهال می کاردتاثمردهداین قانون زندگی است...
:
:
:
آخرین اخبار