تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۵۹۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پنجمین روز از باران خاک بر خوزستان؛
آمار مراجعان با عارضه تنفسی در استان به یک هزار و 530 نفر افزایش یافت
بر اساس گفته منابع بهداشت و درمان در خوزستان، به دنبال وقوع گرد و غبار از روز جمعه تا صبح امروز سه شنبه، یک هزار و 530 نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز دوشنبه اظهار کرد: از ظهر روز جمعه تا هشت صبح روز سه شنبه، یک هزار و 94 نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در استان مراجعه کردند.

دکتر خجسته حسین نژاد افزود: از این تعداد 175نفر بستری در بخش، 22 نفر بستری ویژه ، 785نفر سرپایی و 124نفر بستری در اورژانس اعلام شده است و مورد فوتی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: این آمار مربوط به 37 مرکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار گرد و خاک از روز جمعه تا یکشنبه 359 نفر از شهروندان آبادان و خرمشهر و شادگان را راهی بیمارستان کرد.

علیرضا آموزنده بیان کرد: در آبادان 146 نفر برای درمان مشکلات تنفسی ناشی از گرد و غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 97 نفر سرپایی درمان و 49 نفر دیگر بستری و در خرمشهر نیز 30 نفر سرپایی درمان و 25 نفر دیگر بستری شدند.

وی تصریح کرد: همچنین 138 نفر از شادگان به مراکز درمانی مراجعه کردند که 14 نفر از آنها بستری و 124 نفر با درمان سرپایی راهی منزل شدند.

شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات درمانی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.

نوروز سواری رئیس شبکه بهداشت و درمان شوش نیز گفت: از 30 آذرماه تا یکم دی ماه تعداد 45 بیمار به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان شوش مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه یکم و دوم دی ماه نیز تعداد 32 نفر از شهروندان شوش که به دلیل شدت و گرد و خاک با مشکل تنفسی مواجه شده بودند به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

گرد و غبار از روز جمعه تا امروز دوشنبه با منشا کانون های داخلی و خارجی استان را فرا گرفته و مشکلات زیادی را مردم ایجاد کرده است.

تراکم ریزگردها در سوسنگرد روز شنبه در بیشترین سطح خود به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید و روز جمعه نیز غلظت ریزگردها در اهواز دربالاترین رکورد خودبه بیش از 53برابر حد مجاز رسید.

غلظت گرد و خاک در بسیاری از شهرهای خوزستان در روز شنبه سبب تعطیلی مدارس 17 شهرستان و ادارات 11 شهرستان و در روز یکشنبه نیز سبب تعطیلی مدارس و مراکز آموزشگاهی 21 شهرستان شد و ساعات اداری برخی شهرستان ها را نیز با 2 ساعت تاخیر در آغاز فعالیت مواجه کرد.

شاخص مجاز آلاینده ها 150میکرو گرم بر مترمکعب می باشد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سینا
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
این آمار درست نیست چون فقط مربوط ب مراکزه،شامل پزشکهای عمومی ومراکز خصوصی نمیشه،خانواده ما به هیچ وجه بخاطر تازه کار ومبتدی بودن پزشکها وعدم رسیدگی عوامل بیمارستانها ومراکز دولتی هیچ وقت وبه هیچ وجه به این مراکز مراجعه نمیکنیم،هروقت مراجعه کردیم بقدری داروهای بیمورد والکی بهمون دادن ویه تشخیصایی دادن که اصلا باور نکردنی بوده
:
:
:
آخرین اخبار