تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۶۰۰۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مطرح کرد:
نمایشگاه‎های بین‎المللی بهترین راه برای معرفی ظرفیت‎های پنهان گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، شناسایی و معرفی ظرفیت‎های پنهان گردشگری را مهم‌ترین وظیفه اداره کل میراث فرهنگی عنوان کرد و حضور در نمایشگاه‎های بین‎المللی را یکی از بهترین راه‎کارها برای معرفی این ظرفیت‎ها دانست.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، خسرونشان در جریان سومین روز از برپایی یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران (5 بهمن 96)، بابیان این‎که همه استان‎های کشور در این نمایشگاه سعی کرده‎اند حضور مؤثر و پرثمری داشته باشند، افزود: آن‎گونه که دیده می‎شود، استان‎های مختلف با همکاری‎ نهادهای استانی خود، تاکنون حضور بسیار پررنگ و درخشانی داشته‎اند.

وی ادامه داد: استان خوزستان نیز سعی کرده است از فرصت این نمایشگاه کمال بهره‎برداری را انجام دهد و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، تاکنون حضور پرشور و موفقی را در این نمایشگاه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: یکی از اقدامات خوبی که طی این نمایشگاه از سوی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در حال انجام است، گام برداشتن به‌سوی برند گردشگری آبی، طبیعی و پرنده‎نگری است.

وی ابراز امیدواری کرد: اداره کل میراث فرهنگی خوزستان مسیر در پیش‌گرفته شده درزمینهٔ بوم‎گردی را باقدرت هرچه‌تمام‌تر ادامه دهد.

نشان با اشاره به این‎که استان خوزستان نیز همگام با سایر استان‎ها در دوره‎های قبلی این نمایشگاه حاضر بود، گفت: امسال شرایط ویژه‎ای بر این نمایشگاه حکم‌فرما است و ادارات کل استان‎ها از ظرفیت‎های اجرایی استانی خود نیز استفاده کرده‎اند؛ کما این‌که مشاهده می‎شود در بسیاری از استان‎ها، شهرداری‎ها کمک شایان توجهی برای ترویج گردشگری در شهرهای خودکرده‌اند که نمونه بارز این موضوع، تبریز و قزوین هستند که با کمک شهرداری‎ها حضور بسیار درخشانی در نمایشگاه داشته‎اند.

وی در ادامه با تمجید از استفاده استان‎هایی نظیر اصفهان و فارس از ظرفیت بخش خصوصی، این استان‎ها را دارای بخش خصوصی قوی درزمینهٔ گردشگری دانست و عنوان کرد: این استان‎ها با اقامتگاه‌ها، هتل‎ها و شرکت‎های خدمات مسافرتی‎ خود با هم‎افزایی دستگاه‎ها توانسته‎اند به شکل بسیار مطلوب در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: در این نمایشگاه چند غرفه از استان خوزستان همانند غرفه اقامتگاه بوم‎گردی «الیما» از ایذه و دو دفتر خدمات مسافرتی از شهرستان دزفول حضور پیداکرده‌اند که این حضور باهدف تقویت جریان گردشگری در استان خوزستان است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این‎که در سال‎های آتی برگزاری نمایشگاه از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده شود، گفت: برای تحقق این مهم یک‌همت استانی نیاز است تا بتوان از موقعیت‎هایی همچون نمایشگاه‎های داخلی و خارجی و از بهترین فرصت‎ها برای معرفی قابلیت‎های گردشگری خوزستان استفاده شود.

نشان با تأکید بر وجود ظرفیت‎های گردشگری پنهان و ناشناخته در استان خوزستان عنوان کرد: برخی از این ظرفیت‎های پنهان حتی برای مردم استان و مدیران و مسئولان استان ناشناخته هستند که در وهله ویل باید این ظرفیت‎ها شناسایی و سپس معرفی شوند.

وی دراین‌باره افزود: نمونه این ظرفیت‎های پنهان، پرنده‎نگری است که در کتاب «پرنده‎‎نگری در خوزستان» که در این نمایشگاه از آن رونمایی شد، با تصویر و متن نشان داده و اثبات‌شده است که از مجموع 500 گونه پرنده‎ای که در کل کشور وجود دارد، 300 گونه در استان خوزستان موجود هستند که این تعداد باعث به وجود آمدن مناظر بسیار بدیع در اقصی نقاط استان خوزستان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: بهترین نمونه‎های این‌گونه از پرندگان را می‎توان درشوش و کرانه‎های رودخانه‎های کرخه، دز و شویور مشاهده کرد؛ همچنین گونه‌های منحصربه‌فرد فردی از پرندگان را نیز می‎توان در جزایر «خور موسی»، «دارا»، «قبر ناخدا» و «قمر» در ماهشهر مشاهده کرد که استعداد و ظرفیت عجیبی در گردشگری برای پرنده‎نگری را دارا هستند.

وی یادآور شد: به تمام این‎ها باید پهنه‌های آبی استان خوزستان را با جذابیت‎های گردشگری در پشت دریاچه‎ها، تالاب‎ها و رودخانه‎ها و سواحل آن و نیز گستره میراث تاریخی و فرهنگی استان را اضافه کرد که مهم‌ترین وظیفه ما شناسایی و معرفی ظرفیت‎های پنهان در این زمینه‌ها است و یکی از بهترین راه‎ها نیز برای معرفی این ظرفیت‎ها، حضور در چنین نمایشگاه‎های بین‎المللی است.

گفتنی است؛ استان خوزستان در یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته که تا ششم بهمن‎ماه 96 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا خواهد بود، حضور دارد.
:
:
:
آخرین اخبار