تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۰۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصمیم اشتباه بنیاد مسکن برای مردم زلزله‌زده
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد مسکن در واگذاری کانکس‌ها به مردم زلزله‌زده تصمیمات اشتباهی گرفته زیرا تنها کانکس به افرادی واگذار شده که منازل آنها از تخریبی نوع یک باشد.

فرهاد تجری با اشاره به گذشت بیش از دو ماه از زلزله مناطقی از استان کرمانشاه و درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به این مناطق و اسکان موقت زلزله‌زدگان اظهار داشت: بنیاد مسکن در واگذاری کانکسها به مردم زلزله‌زده تصمیمات اشتباهی گرفته زیرا تنها کانکس به افرادی واگذار شده که منازل آنها از تخریبی نوع یک باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط واگذاری کانکس به مردم سرپل‌ذهاب از سوی بنیاد مسکن قابل قبول نیست گفت: متأسفانه با وجود وعده‌هایی که از سوی مسئولان در دولت و بنیاد مسکن داشتیم و برخلاف برآوردهایی که انجام شده بود بسیاری از مردم مناطق زلزله‌زده فاقد کانکس هستند.

تجری با اشاره به اینکه با قاعده‌ای که برای توزیع کانکسها گذاشته‌اند این کانکسها شامل حال خیلی‌ از افراد نمی‌شود عنوان کرد: به عنوان مثال مالکان ساختمان‌هایی که تخریبی نوع 2 تشخیص داده شده‌اند، کانکس نگرفته‌اند و اولویت را به نوع 1 داده‌اند و در چنین شرایطی با توجه به اینکه مالکان این ساختما‌ها به مقاومت ساختمان آسیب‌دیده خود اطمینانی ندارند و منطقه نیز مدام درگیر پس‌لرزه است، مجبورند همچنان در این هوای سرد در زیر چادر زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در تهیه کانکس طبق ضابطه و اعتبارات دولتی که به مردم زلزله‌زده اختصاص پیدا کرده در زمینه واگذاری کانکس عمل می‌کند اظهار کرد: در ابتدا پیش‌بینی‌ها از تعداد خانه‌های تخریبی کم بوده و اکنون عملا به دو برابر افزایش یافته و به این خاطر بنیاد مسکن و بانکها در اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به مردم دچار مشکل شدند و مبالغی که جوابگو باشد را ندارند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد میزان واحدهایی که برآورد خسارت کرده‌اند اکنون تقریبا دو برابر پیش‌بینی اولیه است افزود: به همین خاطر مصوبه دولت اکنون نیاز به اصلاحیه دارد و باید هرچه سریعتر تصمیمات نهایی توسط دولت گرفته شود.

وی با بیان اینکه در واگذاری کانکسها به مردم از ظرفیت خیرین نیز استفاده شده اما متاسفانه این جوابگو نیست بیان کرد: خیلی از مردم ما در مناطق زلزله‌زده با مشکل مواجه هستند و در شرایط بحرانی شاهد با بردن چادرها، آبگرفتگی معابر هستیم و مردم در وضعیت سخت معیشتی به سر می‌برند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار