تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۶۰۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس
جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش آغاز شد و در مهم ترین دستور امروز قرار است که لایحه بودجه سال 97 کل کشور در مجلس بررسی شود.

جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و با حضور 194 نماینده آغاز شد.

علی لاریجانی رییس مجلس در ابتدای جلسه علنی مجلس گفت: ما قبل از آغاز جلسه علنی مجلس، جلسه غیر علنی داشتیم و در این جلسه روند بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور را بررسی کردیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در ابتدا کلیات این لایحه که اکنون ' مصوبه تلفیق بودجه' است را بررسی می کنند و سپس وارد بررسی جزییات می شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را در موعد مقرر و در تاریخ 19 آذر ماه به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

ابتدا کمیسیون های تخصصی مجلس لایحه بودجه سال 97 کل کشور را بررسی کردند و سپس کمیسیون تلفیق مجلس برای بررسی این لایحه تشکیل جلسه داد، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از پنجم دی ماه بررسی این لایحه را در این کمیسیون آغاز کردند و نهایتا کلیات این لایحه در جلسه دهم دی ماه با اکثریت آرا تصویب شد، بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور در کمیسیون تلفیق، 25 روز زمان برد.

در جلسه امروز یکشنبه مجلس، ابتدا 10 نماینده به عنوان مخالف و 10 نماینده به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور هر کدام به مدت 10 دقیقه سخنرانی می کنند، سپس محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان نمایننده دولت به مدت 20 دقیقه سخنرانی خواهد کرد، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس نیز 30 دقیقه فرصت دارد که در مورد این لایحه سخن بگوید.

بنا به اعلام هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ، بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور، دو هفته به طول می انجامد و احتمالا تا 22 بهمن ماه بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی تمام می شود.

در ماده واحده لایحه بودجه سال 97 کل کشور، بودجه سال 97 کل کشور از حیث منابع بالغ بر یازده میلیون و نهصد و شصت هزار و یکصد و شش میلیارد و سیصد و نود و هشت میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر یازده میلیون و نهصد و شصت هزار و یکصد و شش میلیارد و سیصد و نود و هشت میلیون ریال تعیین شده است.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری های دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، بالغ بر چهار میلیون و دویست و پنجاه و نه هزار و هشتصد و شصت و دو میلیارد و ششصد و پانزده میلیون شامل:

1. منابع عمومی بالغ بر سه میلیون و ششصد و نود هزار و یکصد و شصت و چهار میلیارد و نود و شش میلیون ریال

2.درآمد اختصاصی وزارت خانه ها و موسسات دولتی بالغ بر پانصد و شصت و نه هزار و ششصد و نود و هشت میلیارد و پانصد و نوزده میلیون ریال

در بخش دیگری از ماده واحده این لایحه، بودجه شرکت های دولتی،بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر هشت میلیون و دویست و هفتاد و شش هزار و هفتاد و یک میلیارد و چهارصد و نود و یک میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر هشت میلیون و دویست و هفتاد و شش هزار و هفتاد و یک میلیارد و چهارصد و نود و یک میلیون ریال تعیین می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار