تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۶۰۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رقابت یک‌هزار دانش­‌آموز خوزستانی در المپیادهای‌علمی
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک هزار و 633 دانش آموز پایه دهم و یازدهم خوزستانی در مرحله اول المپیادهای علمی دانش­آموزی در سطح استان شرکت کردند.

جمال حیدری یکشنبه با بیان اینکه مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی در قالب هشت رشته برگزارشد، بیان کرد: این المپیادهای علمی در 13 حوزه امتحانی و 10 منطقه آموزش و پرورش خوزستان و با رقابت یک هزار و 633 دانش­آموز پایه دهم و یازدهم در استان برگزار شد.

وی گفت: دانش آموزان در قالب رشته ­های کامپیوتر، ادبی، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، سلول­های بنیادین و پزشکی بازساختی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
حیدری افزود: از تعداد یک هزار و 633دانش­آموز شرکت کننده در این المپیادها، 846 دانش­آموز دختر و 787 دانش آموز پسر بودند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خوزستان در خصوص اهداف برگزاری این المپیادها در استان، اظهار کرد: بسترسازی برای رشد توانمندی دانش­آموزان در حوزه های علمی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش­آموزی به رقابت­های کشوری و بین المللی و ارتقای شاخص­های علمی دانش­آموزان استان از مهمترین اهداف برگزاری این رقابت­های بزرگ علمی است.

وی اضافه کرد: نتایج مرحله اول این المپیادهای علمی نیمه اول اسفندماه سال جاری از طریق سامانه المپیادهای علمی دانش­آموزان به نشانی http://oly.medu.ir اعلام خواهد شد و مرحله دوم این المپیادها نیز در نیمه دوم فروردین ماه 1397 برگزار خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار