تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۰۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احتمال افزایش اعتبار طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان
مدیرکل دفتر بهره‌برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: احتمال افزایش اعتبار طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان قوت یافت.

 رضا دهکردی امروز در بازدید از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با بیان اینکه کشت‌ برخی محصولات از جمله برنج که آب زیادی مصرف می‌کند باید کنترل شود اظهار داشت: از لحاظ طبیعت خوزستان برای کشت برنج مساعد نیست ولی کشاورزان به دلیل ساده بودن و درآمد مناسب در تابستان به کشت این محصول روی آورده‌اند.

وی افزود: این امر سبب می‌شود حقابه به سایر کشاورزان نرسد و امکان کنترل و مدیریت آب را کاهش می‌دهد همچنین از آن سو اگر در این زمینه فشار بیاوریم علاوه بر خسارت اقتصادی به کشاورزان سبب نارضایتی آنها می‌شود.

مدیرکل دفتر بهره برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن اینکه خواستار همکاری جهاد کشاورزی شد، بیان کرد: باید تلاش شود که سطح زیر کشت در تابستان متناسب با منابع آب باشد.

وی با تاکید بر اینکه از کشت‌های پرمصرف مانند برنج و شلتوک خودداری کنند در ادامه گفت: کشت‌هایی مثل ذرت نیز به حداقل برسد. نگرانی ما برای کشت پاییزه سال آینده است چرا که از نظر منابع مالی به نسبت حال وضعیت خیلی بدتر است.

دهکردی به کاهش سطح زیر کشت و تاخیر در شروع دوره کشت اشاره و عنوان کرد: با توجه به آثار خوشکسالی در دو سال آینده ناچاریم صرفه‌جویی بیشتری داشته باشیم. امیدواریم با توجه به بازدیدی که امروز صورت گرفته اعتبار بیشتری به طرح اختصاص داده شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار