تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۶۰۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:
فعالیت پنج مرکز یادگیری محلی در خوزستان
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به فعالیت پنج مرکز یادگری محلی در استان گفت: درصدد گسترش این مراکز در استان هستیم چراکه مددجویان در مراکز یادگیری محلی علاوه بر یادگیری سواد، مهارت‌های اساسی زندگی اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت‌های شغلی را می‌آموزند. 

موسی شیخی اظهار کرد: مرکز یادگیری محلی به مرکز آموزشی گفته می‌شود که علاوه بر آموزش سواد؛ مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مشاغل زودبازده نیز به فراگیران آموزش داده می‌شود. هدف از اجرای طرح آموزش در مراکز یادگیری محلی، افزایش توانمندی افراد در مهارت‌های اساسی زندگی و شغلی و ارتقا سطح آموزش مادام‌العمر است تا اشخاص بتوانند توانمندی‌های خود را حفظ کنند.

وی افزود: در مجموع سه نوع مرکز آموزش محلی در دستور کار ما قرار دارد؛ یک نوع مرکز آموزش یادگری محلی دولتی است که در مدارس استان تشکیل می‌شود و کلیه امور آن توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود. نوع دیگر از طریق بخش غیر دولتی دایر می‌شود. نوع دیگر نیز مراکز مشارکتی هستند که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مانند زندان، هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد راه‌اندازی می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال اولین مرکز یادگیری محلی مشارکتی در زندان دزفول راه‌اندازی شده است. در این مرکز 87 نفر از مددجویان بی‌سواد و کم‌سواد تحت پوشش آموزش‌ها قرار گرفته‌اند. در این مراکز مددجویان علاوه بر سواد کاربردی، مهارت‌های اساسی زندگی اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت‌های شغلی را می‌آموزند.

شیخی خاطرنشان‌کرد: از سوی مددجویان استقبال خوبی از این مرکز صورت گرفته است. انتظار می‌رود مددجویانی که این دوره‌ها را طی کرده‌اند بهتر بتوانند زندگی خود را اداره کنند. در مراکز یادگیری محلی چندان سن مطرح نیست اما اغلب افرادی که در دوره‌ها شرکت می‌کنند کمتر از 50 سال سن دارند.

وی افزود: در حال حاضر پنج مرکز یادگیری محلی در استان فعال است اما درصدد هستیم تا تعداد این مراکز را در استان افزایش دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار