تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۶۰۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده شوش :
مردم از عملکرد میراث فرهنگی خوزستان رضایت ندارند
مردم از عملکرد میراث فرهنگی خوزستان رضایت ندارندنماینده شوش گفت:دو سال و نیم از ثبت جهانی شوش می‌گذرد اما همچنان زیرساخت‌های اولیه نیز برای جذب گردشگر در شوش وجود ندارد و مردم به همین دلیل ازعملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رضایت ندارند.

سیدراضی نوری با اشاره به اینکه دو سال و نیم از ثبت جهانی شوش گذشته است، اظهار کرد: همچنان زیرساخت‌های اولیه نیز برای جذب گردشگر در شوش وجود ندارد و مردم به همین دلیل به طور طبیعی ازعملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رضایت ندارند.

وی بیان کرد: شوش دانیال با وجود جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد هنوز معرفی نشده و در این راستا هیچ همایشی در سطح داخلی و خارجی برگزار نشده است.

نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور شهردار و فرماندار شوش و معاونت سازمان میراث فرهنگی و جمعی دیگر از مسئولان میراث فرهنگی در تهران برگزار شد، گفت: در آن جلسه نیز نارضایتی خود را از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی در شوش اعلام کردیم و گفتیم که مدیران میراث فرهنگی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های شوش باید برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه کمتر شهری دارای دو اثر ثبت جهانی است، گفت: اگر نشان مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، شوش و ظرفیت‌های آن را می‌شناخت، بیشتر از این می‌توانستیم در بخش گردشگری رشد داشته باشیم اما متاسفانه کار خاصی صورت نگرفته است.

نوری افزود: مدیران میراث فرهنگی گفتند تا عید نوروز زیرساخت‌های گردشگری را آماده می‌کنیم و نشان پیشنهاد داد که اداره ویژه میراث فرهنگی در شوش دایر شود تا اختیارات بیشتری داشته باشد که البته این‌ها به نظر می‌رسد گفتار درمانی باشد و گوش ما از این وعده‌ها پر شده است. متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی جز محدودیت‌هایی که اعمال می‌کند هیچ برنامه ای برای شوش نداشته است.

نماینده شوش عنوان کرد: مدیران میراث فرهنگی ادعای باقی ماندن آثار باستانی در دل زمین را دارند و این مسئله به ترمزی در راه توسعه شهر تبدیل شده است. از آن‌ها می‌خواهیم که درصورت وجود این آثار، آن‌ها را بیرون بکشند.

وی گفت: شوش فاقد هتل، استراحتگاه، سرویس بهداشتی و دیگر زیرساخت‌های اولیه گردشگری است. سؤال ما این است این روند تا کی باید ادامه پیدا کند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند نارضایتی مردم روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

نوری با تأکید بر حق مردم شوش دانیال برای بهره مندی از ظرفیت‌های بالقوه شوش در راه توسعه و پیشرفت شهر، گفت: مردم می‌خواهند که شاهد سرمایه گذاری و اشتغالزایی در شهر باشند.

وی گفت: آستان مقدس حضرت دانیال (ع)، بارگاه دعبل خزاعی و عبدالله بن علی، چغازنبیل، یادمان‌های شهدا و جاذبه‌های طبیعی همچون پارک ملی کرخه و جاذبه‌های بسیار دیگری درشوش وجود دارد که به نوعی شوش را به یک شهر بی‌نظیر در بحث گردشگری تبدیل کرده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار