تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
مطالعات‌اجتماعی‌در طرح۵۵۰هزارهکتاری مورد توجه قراربگیرد
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ضروری است در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بخش مطالعات اجتماعی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

کیسخرو چنگلوایی شامگاه امروز در جلسه جمع بندی سفر معاون هماهنگی، معاون اول رئیس جمهور که در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری از نظر ابعاد و حجم کار انجام شده، بزرگترین طرح تاریخ کشاورزی کشور است؛ همچنین در زمره معدود پروژه های بزرگ دنیا در بخش کشاورزی  نیز محسوب می شود.

وی افزود: تخصیص اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری در فاز ابتدایی این طرح به صورت بلاعوض به بزرگی ابعاد آن اضافه می کند. یکی از خلاء های این طرح در این فاز مطالعات اثرات زیست محیطی است که باید در اجرایی شدن فاز دوم طرح این نقیصه را برطرف کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: افزایش تولید هشت و نیم میلیون تنی به حجم تولیدات محصولات کشاورزی استان و افزوده شدن ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به درآمدهای بخش کشاورزی استان از دیگر مزایای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است.

چنگلوایی با اشاره به پایداری امنیت در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت: برنامه ریزی شده تا دهه دوم اردیبهشت ماه اراضی فاز اول این طرح را به کشاورزان تحویل بدهیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می شود تا دو درصد از سه درصد آب بها را به تشکل های تعاونی بدهیم، گفت: مطالعات اجتماعی طرح یک خلاء در فاز اول بوده که برای فاز دوم باید به این موضوع و آموزش بیشتر کشاورزان توجه بیشتری شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار