تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۰۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
25شهر و هزارو 600 روستای خوزستان در انتظار تکمیل طرح آبرسانی غدیر
طرح غدیر 25شهر و یک هزارو 600 روستا را با هدف تامین آب پایدار و با کیفیت پوشش می دهد و حدود 55 درصد آب شرب خوزستان راتامین می کند/ هم اکنون برخی از آب اهواز از رودخانه کارون تامین می شود و تامین آب شرب از رودخانه کرخه باید در مقیاس و حجم وسیع صورت گیرد و با توجه به آلودگی هایی که در کارون وجود دارد همه آب شرب اهواز از کرخه تامین شود
خوزنیوز: غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان روز گذشته در پایان بازدید از پروژه های طرح آبرسانی غدیر  اظهار کرد: بازدید امروز از شادگان آغاز و سپس دیگر پروژه ها در طول مسیر بررسی شد. برخی از کارها ان طور که انتظار می رفت هنوز انجام نشده  و دولت الزام کرده است کارهای انجام نشده را در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن به پایان برسانیم.

25شهر و  هزارو 600 روستای خوزستان در انتظار تکمیل طرح آبرسانی غدیر

شریعتی گفت: طرح غدیر 25شهر و یک هزارو 600 روستا را با هدف تامین آب پایدار و با کیفیت پوشش می دهد و حدود 55 درصد آب شرب خوزستان راتامین می کند. با توجه به اینکه آب مورد نیاز طرح فعلا از رودخانه کرخه و در نهایت انجام طرح از آبگیر سد دز تامین می شود امیدوارهستیم تا سال آینده آبرسانی از کرخه را تکمیل کنیم.  هم اکنون بخشی  از آب اهواز از رودخانه کارون تامین می شود و تامین آب شرب از رودخانه کرخه باید در مقیاس و حجم وسیع صورت گیرد و با توجه به آلودگی هایی که در کارون وجود دارد باید همه آب شرب اهواز از کرخه تامین شود.

شریعتی با اشاره به اهمیت پیوستن آب رودخانه دز به  طرح غدیر  بیان کرد: آب دز بهترین آب در سطح منطقه است و مردم حق دارند از آب بهداشتی و باکیفیت برخوردار باشند. پیمانکاران و مشاوران طرح به خوبی به کار پروژه احاطه دارند و  امیدواریم پازل های مختلف طرح آبرسانی غدیر به زودی به همدیگر وصل و طرح تکمیل شود.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای شهرهای آبادان، خرمشهرو شادگان نیز در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفته است، عنوان کرد: قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار طرح معرفی شده و انتظار داریم موسسات مختلف اجرای طرح آبرسانی با سرعت و دقت بیشتری کار طرح را دنبال کند.

استاندارخوزستان  عنوان کرد: دولت سالیانه یک هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تامین می کند  که با حق کارفرما و پیمانکار این مبلغ به یک هزار و200 میلیارد تومان می رسد. بهره وری مردم به این صورت است که از شیر های منازل مردم آب کرخه و دز  را دریافت کنند در غیر اینصورت سرمایه گذاری های انجام شده به هدر رفته است.

وی گفت: با توجه به گذشت بیش از 50سال از احداث سد دز، آبگیری از دریاچه سد پیچیدگی های خاصی دارد. با توجه به توضیحاتی مهندسین این حوزه ما به توانایی و اشراف آنها بر کار ایمان داریم و و اگر نیاز باشد از تخصص نیروهای خارجی نیز استفاده می کنیم.

شریعتی گفت:  دولت در تامین آب شرب مردم خود را متعهد می داند. آبی که اکنون تحویل مردم می دهیم اگر چه بهداشتی است اما از آنجایی که کیفیت لازم را ندارد شرمنده مردم هستم و خودم را مسئول می دانم.

اهواز، آبادان و شادگان سال آبی سختی در پیش دارند

استاندار خوزستان گفت: به طور حتم سال آینده برای شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان سال آبی سختی در پیش است.

اهواز، آبادان و شادگان سال آبی سختی در پیش دارند

غلام‌رضا شریعتی در حاشیه بازدید ازپروژه آبرسانی طرح غدیر با بیان اینکه این پروژه یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی کشور است، اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر از سال88 آغاز شد اما تا سال 93روند اجرایی به صورت کند پیش می‌رفت و امسال پس از دستور رئیس‌جمهور سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی خطاب به مسئولان قرارگاه خاتم مبنی بر افزایش سرعت فعالیت پروژه غدیر بیان کرد: از آنجایی که دولت در حال تامین منابع مالی طرح است و خود را بر اجرا و پایان آن متعهد کرده انتظار می‌رود مجریان پروژه با شتاب بیشتری کار پروژه را دنبال کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به زمان باقی مانده تا تابستان سال آینده، بحث خشکسالی در حوزه کارون و کاهش دبی آب رودخانه گفت: به طور حتم سال آینده برای شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان سال سختی است.

شریعتی با بیان اینکه تا آنجایی که امکان دارد باید وابستگی خودمان را به کارون به حداقل برسانیم، عنوان کرد: اولین اقدام برای کاهش عدم وابستگی به آب شرب از رودخانه کارون اجرای پروژه آب رسانی غدیر است.

وی بیان کرد: تامین آب شرب سالم از وظایف حاکمیتی و دغدغه دولت است به همین منظور مدیر کل امور شهری استانداری و دفتر فنی زمان ویژه ای را برای پیگیری مسائل اجرای پروژه بگذارند.

شریعتی با تاکید بر تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم در شهرها و روستاهای اجرای طرح گفت: امیدواریم در 3تا4سالی که دولت با وجود مشکلات اعتباری موجود در کشور تعهد کرده پروژه را به پایان برساند.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کل استان ها بین 40تا50 درصد کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: بودجه آبرسانی خوزستان  درسال97 افزایش پیدا کرده و نشان دهنده تعهد دولت به اجرا و پایان کار است.

روز گذشته، خط انتقال دارخوین شادگان به طول ۲۵ کیلومتر، خط انتقال قیصریه به حسینیه به طول ۸۸ کیلومتر، تونل آبرسان غدیر، آبگیر سد دز بازدید و ایستگاه پمپاژ ام الدبس) مخازن متعادل کننده) افتتاح شد.

:
:
:
آخرین اخبار