تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۶۰۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عواقب کاهش ساعت های تحصیل در خوزستان
باید از پنج‌شنبه‌ها برای کاهش ساعت تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد
باید برای جبران کاهش ساعت های تحصیلی دانش آموزان خوزستانی فکری کرد ضمن اینکه می توان در این زمینه از روزهای پنج شنبه استفاده کرد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: باید برای جبران کاهش ساعت های تحصیلی دانش آموزان خوزستانی فکری کرد ضمن اینکه می توان در این زمینه از روزهای پنج شنبه استفاده کرد.

سید جاسم موسوی اصل در خصوص کاهش ساعت های تحصیلی دانش آموزان خوزستانی به علت تعطیلی های مکرر ناشی از پدیده گرد و غبار عنوان کرد: هر نوع تعطیلی حتی کوتاه مدت و یک ساعته در روند تحصیلی دانش آموزان اختلال ایجاد می کند زیرا سیستم آموزشی بر اساس برنامه ریزی دقیق و ساعات مشخص شده برای هر واحد درسی تعریف شده است.

وی افزود: میزان ساعات اختصاص یافته به هر واحد درسی در هر هفته و روز مشخص است و تعطیلی کامل یک روز، همه برنامه هفتگی یک دانش آموز را به هم می زند. این موضوع باعث می شود تا اطلاعات درسی لازم در مدت زمات سریع تری به دانش آموزان داده شود که همین مسئله در صورت تکرار زیاد به یک معضل تبدیل خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: برای جبران چنین تعطیلی های مکرری مجبور هستیم تا دانش آموزان را در روز پنجشنبه به کلاس های فوق العاده بکشانیم تا ساعات هدر رفته را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: دانش آموزان و والدین آنها باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و فرزندان خود را از غیبت های غیر موجه دیگر بازدارند تا در انتهای سال و زمان امتحانات با مشکل مواجه نشوند.

موسوی اصل گفت: شرایط فعلی استان، ما را به سمت و سویی می برد که به دنبال برنامه هایی برای جایگزینی ساعات هدر رفته دانش آموزان باشیم در صورتی که باید تمرکز خود را بر روی بهبود کیفیت تحصیل عادی دانش آموزان و تجهیز مدارس باشیم.  
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار