تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۶۰۵۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدارس باید برای روزهای گرد و غبار آماده سازی شوند
مشکل گرد و غبار خوزستان در یکی دو سال آینده رفع نمی شود و مدارس استان باید برای چنین روزهایی آماده سازی شوند تا میزبان دانش آموزان باشند
فرماندار دشت آزادگان گفت: مشکل گرد و غبار خوزستان در یکی دو سال آینده رفع نمی شود و مدارس استان باید برای چنین روزهایی آماده سازی شوند تا میزبان دانش آموزان باشند.

عبدالرضا سعیدی نیا در خصوص کاهش ساعت های تحصیلی دانش آموزان خوزستانی به علت تعطیلی های مکرر ناشی از پدیده گرد و غبار اظهار کرد: پدیده ریزگردها در این زمان به یکی از مشکلات مهم و اساسی مردم خوزستان تبدیل شده است. این مشکل در ابتدا به سلامت مردم مربوط می شد؛ اما رفته رفته سایر عواقب آن نیز خودش را نشان می دهد. یکی از موضوعاتی که این پدیده شوم تا حد بسیار زیادی بر روی آن تاثیر گذاشته، حوزه آموزش دانش آموزان استان است.

وی افزود: دانش آموزان خوزستانی در روزهای گرد و غبار علاوه بر به خطر افتادن سلامتیشان با مشکلاتی همچون عقب ماندن از تحصیل نیز مواجه می شوند. ساعاتی که جبران کردن آنها برای کادر آموزشی هر مدرسه بسیار دشوار است.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: برنامه ریزی برای چنین مواقعی باعث می شود تا بازده کاری معلمان هم کاهش پیدا کند؛ زیرا این قشر مجبور می شود، تا برای جبران ساعات هدر رفته زمان بیشتری را به دانش آموزان اختصاص دهد و یا اینکه بر روی نکات مهم هر کتاب توجه بیشتری داشته باشد.

سعیدی نیا اظهار کرد: متاسفانه دانش آموزان خوزستانی به دلیل چنین شرایطی در این حوزه دچار افت تحصیلی خواهند شد. تعطیلی مدارس در شرایط گرد و غبار الزامی است؛ سیستم آموزشی مدارس باید برای چنین مواقعی خود را آماده کنند؛ زیرا این مشکل در یک و یا دو سال آینده حل نخواهد شد. 
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار