تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۶۰۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوری مطرح کرد:
ساخت زیرگذر گردشگری و برچیدن روگذر 25ساله راهکاری برای بهتر دیده شدن شهر جهانی شوش
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت زیرگذر در عرصه شوش باعث نمایش بهتر این مجموعه و در نتیجه جذب بیشتر گردشگر می‌شود، گفت: می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این منطقه، گردشگران بسیاری را جذب کرد.

سید راضی نوری با اشاره به انتقاداتی که درخصوص ساخت زیرگذر در عرصه شهر جهانی شوش، گفت: در سال 72 پل روگذری در این محدوده ساخته شد اما این پل مانعی برای دیده شدن شوش و آثار عظیم آن است؛ برای ساماندهی این تقاطع غیرهم ‌سطح قرار است پل روگذر برچیده شود و زیرگذری متناسب با این منطقه گردشگری ساخته شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نظر وزیر راه و شهرسازی، فرمانداران و استانداران استان خوزستان ساخت این زیرگذر تصویب شد؛ ساخت این زیرگذر در شوش نه تنها به این مجموعه آسیبی وارد نمی‌کند بلکه باعث  افزایش جذب گردشگر نیز می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت زیرگذر با شرایط خاصی انجام می‌گیرد، تاکید کرد: بنا به تصمیمات گرفته شده زیرگذر در چارچوب مشخص شده ساخته می‌شود تا از یک سو مشکلات ترافیکی شهر برطرف شود و از سوی دیگر آسیب و خسارتی به مجموعه شوش وارد نشود.

نوری با بیان اینکه پژوهشگاه میراث فرهنگی در این منطقه مستقر شده است و بر تمام اقدامات درحال انجام نظارت دارد، ادامه داد: برخی افراد ادعا می‌کنند ساخت این زیرگذر باعث آسیب به مجموعه شوش می‌شود این نظر کاملا اشتباه است و احتمالا با سوءنیت مطرح شده است؛ چرا تا به امروز کسی به وجود این روگذر که با ساخت غیراستاندارد خود منظره نامناسبی ایجاد کرده اعتراضی نکرده است؟

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: اولین اثر تاریخی ایرانی که در یونسکو ثبت جهانی شد چغازنبیل در شوش است که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه جذب گردشگران بسیاری را فراهم کرد.
:
:
:
آخرین اخبار