تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۶۰۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان خبر داد:
درمانگاه بیمارستان امیرالمؤمین اهواز احداث می‌شود
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان با تشریح پروژه‌های هتلینگ تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های خوزستان گفت: پروژه درمانگاه تخصصی بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز با مساحت بالغ بر دو هزار مترمربع به زودی کلنگ‌زنی می‌شود. 

صادق جلیلی در نشستی خبری اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان دارای 31 مرکز درمانی شامل 6 بیمارستان و 24 مرکز درمانی سرپایی است و همچنین یک بیمارستان نیز به صورت هیأت مدیره اداره می‌شود و در هلدینگ این سازمان قرار دارد. 
  
وی درباره پروژه‌های در حال اجرای اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: دو بیمارستان در دزفول و آبادان در دست ساخت است که بیمارستان دزفول با 96 تخت بیمارستانی، دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد و بیمارستان آبادان با 160 تخت بیمارستانی دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصد است و بهره‌برداری از این دو بیمارستان در سال آینده در برنامه است. 
  
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان با تشریح خدمات درمانی این اداره‌کل در سال جاری عنوان کرد: در 9 ماهه نخست امسال، حدود چهار میلیون و 100 هزار نفر در خوزستان ویزیت عمومی، تخصصی، دندانپزشکی و مامایی شدند. 16 هزار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و 40 هزار نفر نیز بستری شدند. 
  
جلیلی با اشاره به وجود 500 تخت بیمارستانی فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی در خوزستان بیان کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری، 40 پروژه تعمیرات اساسی در خوزستان اجرا شد که پروژه اورژانس بیمارستان امیرالمؤمنین از این پروژه‌ها است که عملیات ساخت و ساز این پروژه در مساحت بیش از 1500 مترمربع با 26 تخت بستری انجام شد و در سال جاری افتتاح می‌شود. 
  
وی ادامه داد: همچنین یک بنای عمومی به مساحت 500 مترمربع در خوزستان آماده افتتاح است و همزمان با افتتاح این بنا، احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز با مساحتی بیش از دو هزار مترمکعب آغاز می‌شود. 
  
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان از آغاز اجرای عملیات اجرایی توسعه بیمارستان شهدای شوشتر خبر داد و افزود: توسعه فضای فیزیکی این بیمارستان در مساحتی حدود پنج هزار مترمربع در دست اجرا است و با این توسعه فیزیکی، تعداد تخت‌های این بیمارستان از 32 تخت به 64 تخت می‌رسد. 
  
جلیلی با بیان اینکه پروژه‌های هتلینگ در تمام بیمارستان‌های تأمین اجتمای استان اجرا شده یا در حال اجرا است، گفت: در 9 ماهه سال جاری، پروژه‌هایی با اعتبار بیش از 11.5 میلیارد تومان در سطح استان اجرا و پنج میلیارد تومان نیز صرف خرید تجهیزات شد و این تجهیزات در مراکز درمانی مختلف ما نصب شدند. همچنین احداث درمانگاه باوی در حال پیگیری است. 
  
وی بیان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی سازمان تأمین اجتماعی، قول مساعدی برای احداث این درمانگاه به ما داده است. همچنین با توجه به جمعیت بسیار بالای بیمه‌شدگان شهرستان بهبهان و عدم جوابگویی بیمارستان بهبهان، راه‌اندازی پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان بهبهان به عنوان یکی از اولویت‌ها در برنامه‌های ما قرار دارد. 
  
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان از اختصاص زمینی به مساحت یک هزار و 400 مترمربع برای احداث درمانگاه تخصصی در مسجدسلیمان خبر داد و افزود: در راستای تجهیز ناوگان آمبولانس نیز، مجوز خرید هفت دستگاه آمبولانس را اخذ کردیم که خریداری این آمبولانس‌ها نیز اکنون در روند اداری قرار دارد. 
  
جلیلی اظهار کرد: در راستای حذف دفترچه نیز در حال حاضر نسخه کاغذی در تمام مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی حذف شده است و در این مراکز، نسخه از طریق اتوماسیون داده می‌شود. همچنین حذف دفترچه مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی شروع و به طور آزمایشی در شهر یزد انجام شده است. 
  
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حذف دفترچه مستلزم وجود زیرساخت‌های قوی است، این موضوع در مراکز طرف قرارداد به کندی پیش می‌رود و در سال آینده شاهد حذف دفترچه در این مراکز نیز خواهیم بود. 
  
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: حدود دو هزار و 200 مرکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی در سطح استان قرار دارد که شامل بیمارستان درمانگاه، سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی و ... می‌شوند. با وجود محدودیت‌های مالی سازمان تأمین اجتماعی در بهمن‌ماه امسال، بیش از 40 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد دانشگاهی در سطح استان پرداخت کردیم و در اولین فرصت، سایر بدهی‌های ما نیز پرداخت می‌شود. 
  
جلیلی کمبود پزشک متخصص در خوزستان را مسائل کلی دانست و افزود: این مسأله نه تنها در تأمین اجتماعی بلکه در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت در خوزستان نیز وجود دارد و شاهد کمبود پزشک در برخی رشته‌های تخصصی هستیم. 
  
وی ادامه داد: در واقع کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها بسیار محسوس است چرا که در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی اساساً خدمت اجباری وجود ندارد و پزشکان به صورت داوطلبانه در این مراکز مشغول به کار می‌شوند. در یک سال اخیر بیش از 46 پزشک متخصص را با فراخوان جذب کردیم که در نقاط مختلف خوزستان مشغول به کار شدند. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کیانوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
خبری خوب اما مونده تا اجرا
شاید به نوه هامون برسه
شاید ...
:
:
:
آخرین اخبار