تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۶۰۶۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
قد دانش آموزان خوزستانی افت کرده است
 مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: وقتی به قد و قواره های دانش آموزان ابتدایی نگاه می کردم، حسرت آورد بود چون به لحاظ فیزیکی افت کرده اند.

محمد تقی زاده عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی متولی تمام امور مربوط به کودکان و فرزندان نیست؛ همه سازمان و نهادها باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی افزود: در روز جشن شکوفه ها وقتی به قد و قیافه دانش آموزان اول ابتدایی نگاه می کردم واقعا حسرت می خورد چون از نظر فیزیکی افت کرده اند؛ نسل ایرانی همیشه پهلوان، قهرمان و رشید بوده اند ولی امروزه دائما مشکلات جسمی دانش آموزان افزایش پیدا می کند.

تقی زاده با اشاره به اینکه وقتی دانش آموزان ما از نظر جسمی و فیزیکی مشکل داشته باشند، نمی توانند در فعالیت های پرورشی و تربیتی موفق باشند، بیان کرد: برگزاری جشنواره قطبی و استانی قرآن، عترت و نماز و همچنین توسعه زیرساخت های ورزش دانش آموزی دو دستور کار این جلسه هستند که امیدوارم راهکار برای توسعه آنها پیدا کنیم.

خادم علی تهذیبی معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: اعتقاد داریم که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری در زمینه قهرمانی است، لذا آمادگی همکاری تنگاتنگ را داریم و اماکن ورزشی شهرها را صبح و روستاها نیز ظهر در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۱۹ مکان ورزشی در سطح استان خوزستان فعال هستند، افزود: آمادگی همکاری با آموزش و پرورش برای تقویت حوزه تربیت بدنی دانش آموزان را داریم.

سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر است

- معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر اعلام شده در حالی که در دنیا دو و نیم متر است.

محمود معزی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: اعتقاد داریم یک تعلیم و تربیت غیررسمی گریبان گیر تعلیم و تربیت رسمی کشور شده است؛ با جذابیت و شیرینی دانش آموزان را به خود جلب کرده و بر ماست که از دانش آموزان و فرزندان خود مراقبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه در کشور، ورزش است، تصریح کرد: در بیمارستان نفت ۶ هزار آنژیو انجام شده یعنی سالانه ۵۰۰ عمل که نزدیک به ۶ میلیون تومان هزینه برای هر فرد دارد؛ برای پیشگیری از این مسئله باید با فقر حرکتی مقابله کرد.

معزی تصریح کرد: معلم ترین معلم ها و گران سنگ ترین آنها تربیت بدنی (با جسم) و پرورشی (با روح) هر دانش آموزی ارتباط دارند؛ به شرط همراهی خانواده ها دانش آموزان می توانند پله های ترقی را به خوبی طی کنند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ساحت ورزش و پرورشی، جزو ساحت های زیستی و بدنی هست؛ هدف آن توسعه سواد حرکتی بوده و جزو سیاست های اداره کل تربیت بدنی است.

معزی با اشاره به اینکه در برنامه های آموزش و پرورش افزایش سرانه ورزشی و زیرساخت های تربیت بدنی دیده شده است، گفت: در استان خوزستان بالغ بر یک میلیون دانش آموز داریم که نیم درصد آنها استثنایی، ۵۳ درصد ابتدایی، ۲۷ درصد متوسطه اول و ۱۷ درصد متوسطه دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جمعیت دانش آموزی خوزستان پسر و ۴۸ درصد دختر هستند، ادامه داد: یک هزار و ۸۰۶ معلم تربیت بدنی در استان خوزستان داریم؛ همچنین نزدیک به ۶۰۰ نفر معلم هم کمبود داریم.

معزی با اعلام این خبر که امسال سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر اعلام شده در حالی که در دنیا دو و نیم متر است، گفت: ۳۵۰ هزار دانش آموز امسال در المپیاد ورزشی استانی شرکت کردند و در کشور نیز رتبه سوم را جذب کردند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای صیدون، باغملک و آغاجری لازم التوجه هستند، گفت: ۱۰ منطقه در اهواز داریم که نیاز به احداث کانون ورزشی هستند.

باید برای ورزش دانش آموزان استثنائی فکری عاجل کرد

 مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: باید برای ورزش دانش آموزان استثنائی این استان فکری عاجل کرد تا همه بتوانند ورزش کنند.

علی ممبینی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: به موازات المپیاد ورزشی دانش آموزان عادی ما هر ساله پارا المپیاد ورزشی دانش آموزان استثنایی را برگزار می کنیم؛ بهمن و اسفند ماه نیز جشنواره ورزشی این دانش آموزان را در استان برگزار می کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۲۵ رتبه برتر دانش آموزان استثنایی یعنی مقام های اول تا سوم را در کشور و در مجموع مقام دوم را کسب کردیم.

ممبینی با اشاره به اینکه یکی از خواسته هایی که همیشه دنبال آن بودیم ساخت سالن ورزشی برای دانش آموزان استثنایی بوده و این سالن در حال ساخت است، گفت: باید در خصوص دانش آموزان استثنایی فکری عاجل شود تا این دانش آموزان هم بتوانند از تجهیزات تفریحی در مدارس خود بهره مند شوند چون امکان استفاده از این تجهیزات را در سطح پارک ها ندارند.

همچنین مهدی رفیعی دهکردی معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان در این نشست اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش متولی تربیت در ۶ ساحت و ۶ بخش است؛ آموزش و پرورش باید تعلیم و تربیت زیربنایی، اعتقادی و فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، علمی و فناورانه، اقتصادی ـ حرفه ای، زیبایی شناختی و هنری و در نهایت زیستی و بدنی را دنبال کند.

وی افزود: امروزه بخشی از فعالیت های تعلیم و تربیت اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی را در قالب مسابقات قرآنی طراحی کرده ایم؛ بحث ما جشنواره های قرآن، عترت و نماز هست که از سال ۸۲ در آموزش و پرورش خوزستان کلید خورده است.

رفیعی دهکردی بیان کرد: مسابقات قرآنی ریشه در علوم تربیت بعد از انقلاب دارد ولی از سال ۸۲ این مسابقات شکل گرفته و در دو سال اول تا ۸۴ نتایجی عاید استان نشده بود ولی بعد از آن هر ساله رتبه های ممتاز را داشته است؛ سال گذشته رتبه دوم کشوری را بعد از خراسان رضوی با آن همه امکانات به خود اختصاص دادیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه یکی از کارهای ما فرهنگ سازی است، گفت: مسابقات امسال در ۱۲ رشته از جمله قرائت، تفسیر، نهج البلاغه، انشای امام زمان (عج) و نماز، اذان، احکام برگزار می شود.

رفیعی دهکردی با اشاره به حضور بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مسابقات قطبی ادامه داد: رامشیر، مسجدسلیمان و شاوور سه قطب تعیین شده هستند؛ همچنین مرحله نخبگان با میزبانی باغملک برگزار می شود.

وی خبر داد: ۴۲۳ هزار نفر در مرحله آموزشگاهی، ۱۸۰ هزار در مرحله استان و چهار هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله قطبی، ۸۰۰ نفر نخبگان شرکت و در نهایت ۸۶ نفر به مسابقات کشوری اعزام شدند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: برای برگزاری مسابقات قطبی، نخبگان، استانی و کشوری به اعتباری بالغ بر ۴۸۶ میلیون تومان نیاز داریم؛ این اعتبار برای رقابت چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز طی یک ماه و پشتیبانی از این رویداد هزینه می شود.

رفیعی گفت: دفتر همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش امسال رتبه ممتاز کشوری را کسب کرده است.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
اي بابا بيخيال قد .
بهداشت در مدارس بسيار بسيار بسيار پايين است .
اي كاش يك گزارش از سرويس هاي بهداشتي مدارس نواحي مختلف آموزش و پرورش بگيريد .
بهداست فردي دانش آموزان هم در خطر است . متاسفانه با اپيدمي شدن بعضي امراض ( شپش ) خانواده ها را دچار مشكل كرده است .
در آموزش و پرورش متاسفانه هر معلمي كه ديسك كمر و اكراض ديگري دارد مربي بهداشت مي شود . و در طول سال حتي يك بار به سراغ دانش آموزان نمي رود .
اگر نياز من اسم مدارس را هم در استان مي آرم .
فرد مطلع از اواضع مدارس . ( پژوهش گر هستم ) مستندات هم جمع آوري كردم .
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
قد که هیچی ولک اگه مغز و قلب و ریه شونم افت کرده باشه جا شکی نیست
ده ساله هوا درستی ندارن ملت دیگه چه انتظاری از ای دانش آموزا دارید وجدانا
:
:
:
آخرین اخبار