تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۶۰۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عواقب کاهش ساعت های تحصیل در خوزستان
کتابی برای راهکارهای جبران ساعات هدررفته دانش آموزان تدوین می‌شود
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز گفت: ما به دنبال تدوین یک کتاب در خصوص راهکاری جبران ساعات هدر رفته دانش آموزان هستیم.

اسکندر آرامی در خصوص کاهش ساعت های تحصیلی دانش آموزان خوزستانی به علت تعطیلی های مکرر ناشی از پدیده گرد و غبار اظهار کرد: دانش آموزان خوزستانی بر اساس نرم معمول به دلیل گرمای هوا، دچار کمبودهایی در زمان تحصیل خود به نسبت سایر دانش آموزان استان های دیگر هستند. این مسئله به این معناست که در شرایط نرمال نیز وضعیت دانش آموزان خوزستانی و سایر نقاط کشور برابر نیست.

وی افزود: پدیده گرد و غبار نیز در سال های اخیر مشکلات بسیاری را برای سیستم آموزشی استان به وجود آورده است. ما در این زمان باید تدابیری برای مقابله با این شرایط بسنجیم و نگذاریم تا این شرایط مشکلاتی را در روند یادگیری آموزشی دانش آموزان پیش بیاورد. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز تصریح کرد: والدین و دانش آموزان خوزستانی در این خصوص باید همت کنند و با مدیران مدارس برای جبران این ساعات هدر رفته، همکاری های لازم را داشته باشند.   

آرامی با بیان اینکه روشمار رسمی کل سال تحصیلی یکصد و ۳۴ روز است، گفت: متاسفانه مدت زمان مفید در این خصوص حدود چهار و نیم است.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی استان همین است، به همین منظور مدیران آموزشی استان باید به دنبال راه کارهایی برای جبران این ساعات هدر رفته باشند که البته لازم به ذکر است چنین عظمی در بین مدیران وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز اظهار کرد: ما به دنبال تدوین یک کتاب در خصوص راهکاری جبران ساعات هدر رفته دانش آموزان هستیم و این کتاب را پس از چاپ در اختیار همه مدارس استان خواهیم گذاشت. یکی از روش هایی که باید در این خصوص جدی گرفته شود بهره گیری از روزهای پنجشنبه است. دانش آموزانی که به دلیل ساعات کم تحصیلی از دروس خود عقب می مانند، می توانند در روزهای پنجشنبه با حضور در کلاس های فوق العاده این کاستی ها را جبران کنند.

وی گفت: در صورتی که مدرسه روز پنجشنبه را برای این منظور انتخاب کنند، دانش آموزان موظف هستند در این کلاس ها حاضر شوند.  
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
United States of America
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
البته فکر بدی نکردن ایشون اما بهتره یه کم فراتر هم فکر بکنن و یه سوزن هم به اصل و ریشه موضوع توی سازمان های متولی از قبیل محیط زیست و شهرداری و استانداری و فرمانداری هم بزنن
یه چند تا نامه و خط هم باری اونها بنویسن کفر نمیشه که برن بشینن با نماینده ها و بالا بالایی ها فکری اساسی کنن که ریشه گرد و خاک رو بخوابونه هم اونطوری کار کنن و هم اینطوری
:
:
:
آخرین اخبار