تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۶۰۶۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب به کانون ریزگرد "تالاب منصوریه" اهواز رسید
مدیر عامل موسسه جهاد نصر گفت: پس از قولی که آقای روحانی رییس جمهور، به مردم خوزستان داده بود، آب از کارون به تالاب منصوریه که در انتهای منطقه بحرانی جنوب شرق اهواز قرار دارد، رسید و اکنون آب بخش زیادی از این تالاب را که یکی از کانون های فوق بحرانی ریزگرد در منطقه است، فرا گرفته است . 

یدالله شمایلی روز دوشنبه 16 بهمن ماه در محل آبگیری تالاب منصوریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانال انتقال آب به عرصه های بحرانی اهواز به طول 47.2کیلومتر است که احداث آن اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و عملیات خاکی آن تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام رسید . 

وی افزود: یکسری سازه های سنگینی مانند کانال کوت امیر، لوله رانی راه آهن اهواز – بندرامام، نهر ماله، لوله های نفت و گاز و جاده های دسترسی در مسیر بود، که با کار سنگینی که انجام گرفت از همه این موانع به خوبی عبور کردیم . 

مدیر عامل موسسه جهاد نصر تصریح کرد: از هفته گذشته پس از قولی که رییس جمهور ایران، به مردم خوزستان داده بود، آب را از کارون به منطقه عمومی هور منصوریه که در انتهای منطقه بحرانی جنوب شرق اهواز قرار دارد، منتقل کردیم و اکنون آب بخش زیادی از هور منصوریه را که یکی از کانون های فوق بحرانی ریزگرد در منطقه است، فرا گرفته است . 

شمایلی بیان کرد: در کنار این کار، مشغول بحث انتقال آب از طریق کانال های فرعی برای آبیاری نهال کاری های انجام شده از سوی منابع طبیعی استان هستیم و به موازات کاری که توسط اداره منابع طبیعی در بحث غرس نهال انجام می گیرد، آبرسانی و مرطوب سازی بخشی از منطقه نیز به عهده موسسه جهاد نصر است . 

وی ادامه داد: تا کنون حدود 120 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و قطعا پس از این نیز برای کانال های فرعی و ایستگاه های پمپاژ مورد نظر که در این منطقه احداث خواهد شد، هزینه های دیگری مورد نیاز است که بخشی از آن را دولت در سال 96 پرداخت کرده است . 

مدیر عامل موسسه جهاد نصر اظهار کرد: ماموریت سال 96 وزارت جهاد کشاورزی در بحث گرد و غبار، 42هزار هکتار است و باقی اراضی تا سقف 350هزار هکتار در طول برنامه ششم در سال های 97، 98، 99 و 1400 پیگیری خواهد شد. امیدواریم با منابعی که دولت و مجلس برای این کار تخصیص می دهد، بتوانیم به تعهد وزارت جهاد کشاورزی به خوبی عمل کنیم . 

شمایلی خاطرنشان کرد: جا دارد از همه مسئولان استان، نماینده محترم ولی فقیه و همه دستگاه های اجرایی که در طول 10ماه گذشته ما را همراهی و کمک کردند تشکر کنیم. این کار بزرگ با این ابعاد، در طول این زمان کم بدون همدلی و هماهنگی ممکن نبود. امیدواریم این اقدامات منجر به کاهش بخشی از فشارهایی شود که گرد و غبار به مردم خوزستان وارد می کند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مصطفی
|
United States of America
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
هم خیر و هم برکت
باز هم خدا رو شکر یه خبر امیدوار کننده شنیدیم و دیدیم
ایشاله نتیجه بده و خدا خیرشون بده و ادامه هم داشته باشه
یا علی مدد
ممبینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
1
دریغ از یک عکس این همه بودجه صرف چه عملیاتی شده است انتقال آب در یک مسیر هموار کار سختی نباید باشد. لطفا در مورد این طرح اطلاعات بیشتری ارائه دهید البته با برنامه زمانبندی. فقط گزارش میزان هزینه شده به چه دردری می خورد. از همیاری اساتید و کارشناسان نخبه نیز استفاده گردد تا برنامه ها پخته تر و اهداف طرح روشنتر شود
:
:
:
آخرین اخبار