تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۶۰۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلاک افتخار بر سردرب منازل شهدای شوش نصب می‌شود
شهردار شوش گفت: به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا پلاک افتخار سردرب منازل شهدا از سوی شهرداری شوش نصب می‌شود.

یوسف زمانی‌اصل امروز در جمع خبرنگاران به جایگاه والای شهدا در فرهنگ جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: یاد شهدا حقیقتی است که ارمغان عزت، سرافرازی و افتخار برای کشورند یاد آنها باید همیشه زنده بماند.

وی گفت: شهرداری شوش به همین منظور اقدام به نصب پلاک افتخار بر سردرب منازل شهدا خواهد کرد.

شهردار شوش با بیان اینکه نصب پلاک افتخار در سه مرحله انجام خواهد شد، افزود: در مرحله اول تعداد 100 پلاک افتخار به مناسب دهه‌ مبارک فجر نصب می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح شامل طراحی و نصب تصویر، عنوان، تاریخ تولد، محل و تاریخ شهادت شهدا در غالب پلاک 30×40 اجرا می‌شود.

زمانی هدف از اجرای این طرح را تکریم و پاسداشت دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا دانست و گفت: یکی از اهداف این طرح ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توأم با ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری با بهره مندی از آثار فرهنگی و هنری است.

شهردار شوش افزود: اجرای این طرح با نصب پلاک افتخار شهادت بر سردرب منزل سردار شهید حسن درویش آغاز شده است.

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر شهید حسن درویش متولد سال 1341 در شهرستان شوش دانیال(ع) است که در دوران دفاع مقدس، مسئولیت‌هایی همچون فرماندهی تیپ 15 امام حسن مجتبی (ع)، جـانشین فـرماندهی محور عملیاتی شوش و فرماندهی تیپ 17 علی ابن ابی طالب (ع) را بر عهده داشت. 

شهید حسن درویش در اوایل جنگ مسئولیت جبهه شوش را بر عهده داشت که چند روز پس از عملیات فتح المبین، بنا به دستور فرمانده وقت کل سپاه مأمور تشکیل شده و فرماندهی تیپ 17 علی ابن ابی طالب (ع) قم به ایشان واگذار شد که ظرف مدت 20 روز آن را تشکیل داد و یکی از بهترین یگان‌های عمل کننده در عملیات رمضان بود. 

مأموریت تشکیل تیپ 15 امام حسن مجتبی (ع) نیز از دیگر مسئولیت‌های این سردار رشید جبهه‌های نبرد بود که با تلاش شبانه روزی تشکیل و سازماندهی شد و به نام تیپ مستقل 15 تکاور دریایی (تیپ 15 آبی_خاکی امام حسن مجتبی (ع) ) و نقش مهمی در عملیات‌های بزرگ خیبر و بدر در هورالهویزه، شرق رودخانه دجله و کنار اتوبان العماره_بصره و خطوط پدافندی داشت. 

وی مدتی بعد به لبنان اعزام شد که بعد از بازگشت در لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) مشغول به خدمت شد و در ادامه به تیپ امام حسن مجتبی (ع) بازگشت و در عملیات بدر، به صورت گمنام و بدون مسئولیت شرکت و در سخت‌ترین نقطه عملیات برای نابودی کمین‌های دشمن از ناحیه سر مورد اصابت تیر خصم قرار گرفت و جاودانه شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار