تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۶۰۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیر ایجاد یک گذرگاه ویژه صادراتی در خوزستان هستیم
ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به اینکه در تلاشیم مسیر تردد کامیون‌ها در ایام اربعین باز باشد و صادرات قطع نشود گفت: پیگیر ایجاد یک گذرگاه ویژه صادراتی در استان خوزستان هستیم.

محمدرضا جعفری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: درآمد گمرکات خوزستان در 10 ماهه امسال بیش از 29 هزار و 191 میلیارد و 982 میلیون ریال بوده که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی گمرکات خوزستان در 10 ماهه امسال به وزن 15 میلیون و 405 هزار و 601 تن به ارزش 197 هزار و 682 میلیارد و 271 میلیون و 533 هزار ریال معادل 5 میلیارد و 890 میلیون و 552 هزار دلار است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 10 درصد افزایش و از نظر ارزشی 23 درصد افزایش داشته است.

وی به عمده اقلام صادراتی اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان به محصولات شیمیایی، محصولات پتروشیمی، پلی‌اتیلن، آهن و فولاد، میوه و تره بار، مصنوعات پلاستیکی، گاز بوتان، سنگ آهن، مصنوعات پلاستیکی، لبنیات و مصالح ساختمانی اشاره داشت.

افزایش 3 درصدی صادرات

جعفری امارات متحهده عربی، چین، عراق، سنگاپور، هند، تایلند، مالزی، ترکیه، تایوان و کنیا را از کشورهای عمده صادراتی دانست و عنوان کرد: صادرات به کشور عراق از طریق گمرکات استان خوزستان با احتساب سایر گمرکات کشور در 10 ماهه امسال به وزن 4 میلیون و 15 هزار و 371 تن بوده است.

وی ادامه داد: این میزان به ارزش یک میلیارد و 537 میلیون و 665 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 3 درصد و از نظر ارزشی 0.4 درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان خوزستان درباره واردات گمرکات خوزستان تصریح کرد: واردات گمرکات خوزستان در 10 ماهه امسال به وزن 12 میلیون و 896 هزار و 887 تن به ارزش 206 هزار و 7 میلیارد و 789 میلیون و 21 هزار ریال معادل 6 میلیارد و 163 میلیون و 937 هزار دلار است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 2 درصد افزایش و از نظر ارزشی 17 درصد افزایش داشته است.

رتبه دوم خوزستان در صادرات

جعفری درباره عمده کالاهای وارداتی توضیح داد: محصولاتی از جمله ذرت دامی، دانه روغنی سویا، کنجاله سویا، روغن آفتابگردان، ماشین آلات و تجهیزات، آهن آلات، جو دامی، برنج و پارچه از کشورهایی مثل برزیل، چین، اوکراین، آرژانتین، امارات متحهده عربی، مالزی، آلمان، کره، هلند و هند وارد می‌شود.

وی با اشاره به رتبه بندی صادرات و واردات گمرکات استان خوزستان در 10 ماهه امسال در مقایسه با کل کشور خاطرنشان کرد: استان خوزستان در 10 ماهه امسال از لحاظ ارزشی در رتبه دوم و از لحاظ وزنی در رتبه سوم صادرات کشور قرار دارد.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه اظهار کرد: در زمینه واردات از لحاظ ارزشی رتبه سوم و از لحاظ وزنی رتبه اول کشور را به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به سامانه جامع گمرکی یادآور شد: این سامانه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و در جهت الکترونیکی کردن گمرک با هدف تسهیل و تسریع در فرایند بهبود فضای کسب و کار ایجاد شده است.

مسافران خارجی طرح ریجستری را فراموش نکنند

جعفری به دهه فجر امسال اشاره کرد و بیان کرد: 3 طرح در بهمن ماه امسال از جمله سامانه اظهار قبل از ورود کالا، سامانه خدمات به واحدهای تولیدی و تسهیلات جدید صادراتی با گمرک الکترونیک در سطح کشور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه گمرک خوزستان به عنوان گمرک برتر کشور شناخته شده، گفت: با توجه به تردد مسافران خارجی اکنون طرح ریجستری نیز در گمرک خوزستان عملیاتی شده و مسافر حتما پس از ورود به استان باید به گمرک اعلام کند تا گوشی‌های همراهشان در سامانه گمرک قرار بگیرد.

ناظر گمرکات خوزستان عنوان کرد:تاکنون 20 اقدام از جمله حذف پروانه کاغذی و جایگزین کردن پروانه‌های الکترونیکی، امکان استعلام الکترونیکی محموله‌ها، پنجره واحد مجازی، تبادل الکترونیک اطلاعات با بانک مرکزی، راه‌اندازی بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و ارز صورت گرفته شده است.

پیگیر ایجاد یک گذرگاه ویژه صادراتی در خوزستان هستیم

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر قطع صادرات در ایام اربعین و لزوم ایجاد یک گذرگاه ویژه صادراتی در خوزستان، افزود: امسال در حدود 5 بار به اتفاق استاندار و تیم درنظرگرفته شده برای موضوع تردد کامیون‌ها جلساتی تشکیل شده و این امر در دستور کار به صورت جدی قرار داده شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در تلاشیم مسیر تردد کامیون‌ها در ایام اربعین باز باشد و صادرات قطع نشود، تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده تردد کامیون‌ها همراه با تردد زائران را داشته باشیم. صد در صد همه در پی ایجاد این مسیر ترددی هستیم.

وی در زمینه کالاهای ملوانی گفت: این موضوع همچنان فعال است و تسهیلات در این زمینه در گذشته 4 میلیون بوده اما اکنون 10 میلیون تومان شده که در گمرکات خوزستان در حال انجام است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
این خبر خوبی یه
همیشه این سوال بوده و هست که چطور ما در مسیر ترانزیتی کالاها هستیم اما هیچ منفعتی گیر اینجا و مردمانش نمیاد
ما باید کالاهایی رو بخریم که میرن تا تهران و برمیگردن
این یه نقصه بزرگه
اگه ما به بنادر نزدیکتریم که هستیم پس باید یه طوری باشه که اجناس به دست ما از اونهایی که از ما دورتر هستند ارزان تر باشه
اما اینطوری نیست
در حالیکه این حداقل کمکی یه که میشه به خرید و جیب مردم اینجا کرد
اما انگار هیشکی این چیزا به مغز و مخیله اش نمیرسه
یا اگر هم برسه منافع شون نمیزاره
شاید هم حوصله پیگیری و حل کردنش رو ندارن
:
:
:
آخرین اخبار