تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۶۰۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند مطرح کرد:
استقبال گسترده مردم آبادان و خرمشهر از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند از استقبال گسترده مردم از این جشنواره در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

همایون قنواتی شب گذشته اظهار کرد: در بخش فرهنگی، سیاست دولت گسترش فعالیت فرهنگی در سراسر کشور و ارتقاء فضای فرهنگی، آگاهی مردم، تحقق نگرش عدالت فرهنگی و همچنین توسعه جایگاه سینما در استان‌ها است.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر، رویداد بزرگ مهم فرهنگی سینمای ایران است که متقارن با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر جذابیت و اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند، پخش هم‌زمان فیلم‌ها در آبادان و خرمشهر با سایر نقاط کشور عامل ایجاد حس مشترک فرهنگی و هنری است.

دبیر جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند عنوان کرد: تاکنون از گروه فیلم‌های سودای سیمرغ استقبال خوبی صورت گرفته و دلیل آن‌هم انتخاب فیلم‌هایی با محتوای اجتماعی است.

وی گفت: فیلم‌های طنز، تلخ، اجتماعی و خانوادگی برای اکران در آبادان و خرمشهر انتخاب‌شده‌اند.

قنواتی بابیان این‌ موضوع که این جشنواره برای اعتلای فرهنگ جامعه و تفریح سالم برنامه‌ریزی‌شده، بیان کرد: فضایی که تاکنون در جشنواره حاکم بود نشان از شور و هیجان جوانان برای تماشای فیلم‌ها است.

وی در مورد برنامه‌ اکران فیلم‌های جشنواره فجر در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: این فیلم‌ها تا 18 بهمن‌ماه در سه نوبت و از پنجشنبه 19 بهمن‌ماه تا یک‌شنبه 22 بهمن‌ماه در دو نوبت در سینما مهر آبادان و سینما نخل خرمشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مدیران و دست‌اندرکاران امر در آبادان و خرمشهر و خانواده بزرگ سینمای کشور در برگزاری این جشنواره بزرگ سینمایی و دست‌یابی به اهداف فرهنگی و هنری ملی آن مثمر ثمر باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار