تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۶۰۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلمرادی تشریح کرد:
سدسازی‌های ترکیه چه بر سر اقلیم استان خوزستان می‌آورد
منشاء ریزگردها بسیار وسیع و گسترده بوده و داخلی و خارجی است بنابراین مدیریت و کنترل آنها سخت و دشوار و نیازمند همت و تلاش جدی است
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر لزوم ورود جدی وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی به سدسازی های کشور ترکیه گفت: سدسازی ها تبعات منفی بسیاری بر اقلیم خوزستان بر جای خواهد گذاشت.

علی گلمرادی با انتقاد از اینکه ریزگردها علاوه بر تهدید سلامت مردم اقتصاد خوزستان را نیز با مشکلات جدی مواجه کرده است با یادآوری اذن رهبری برای برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها، گفت: منشاء ریزگردها بسیار وسیع و گسترده بوده و داخلی و خارجی است بنابراین مدیریت و کنترل آنها سخت و دشوار و نیازمند همت و تلاش جدی است؛ البته بر اساس ارزیابی های صورت گرفته منشاء 50 درصد ریزگردها خارجی و 50 درصد نیز داخلی است.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خوزستان در ابعاد امنیتی و اقتصادی از جایگاه استراتژیک، ویژه و تاریخی برای کشور برخوردار است، افزود: بنابراین رفع مشکلات زیست محیطی آن نیازمند توجه ویژه ای است.

وی افزود: طی روزهای اخیر در حالی که در تمامی استان ها شاهد بارش برف و باران بودیم اما مردم خوزستان مانند همیشه با گرد و غبار و ریزگردها دست و پنجه نرم می کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه مردم خوزستان سال ها است خاک می خورند، تصریح کرد: این معضل روحیه مردم را تضعیف، سلامت آنها را تهدید و هزینه های گزافی را متوجه خوزستان و کشور کرده است در حالی که هنوز اقدامات اساسی برای کنترل و مقابله با این معضل برداشته نشده است.

گلمرادی با تاکید بر اینکه فردا دیر است و باید با همت مضاعف، برنامه ریزی منسجم و به فوریت برای کنترل و مدیریت ریزگردهای خوزستان اقدامات اساسی انجام شود، گفت: به طور قطع با تدوام این وضعیت، خوزستان 20 سال دیگر از سکنه خالی خواهد شد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بخشی از معضل ریزگردهای خوزستان از طریق دیپلماسی خارجی حل خواهد شد، افزود: سدسازی های کشور ترکیه نقش موثری در شیوع و گسترش ریزگردها داشته و اثرات و تبعات منفی بسیاری بر اقلیم خوزستان بر جای خواهد گذاشت.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر لزوم ورود جدی وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی به سدسازی های کشور ترکیه، تصریح کرد: وضعیت تالاب های خوزستان با توجه به سدسازی ها، وضع موجود و مدیریت آب کشور بحرانی است و امیدی به احیای آنها نیست از سویی حیات کشاورزی استان نیز در معرض تهدید قرار دارد.
:
:
:
آخرین اخبار