تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۶۰۷۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح آبرسانی به رامشیر افتتاح شد
با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی پروژه آبرسانی به شهرستان رامشیر با اعتبار 12میلیارد تومان به افتتاح شد. 
  
صابر عليدادی، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بهره‌برداری از این طرح گفت: پروژه آبرسانی به شهرستان رامشیر با اعتبار 12میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. 
  
وی افزود: شهرستان رامشیر با جمعیتی بالغ بر 25هزار نفر در 125 کیلومتری جنوب شرق اهواز واقع شده است و آب شرب این شهرستان از طریق تاسیسات آبرسانی آب جنوب شرق، تصفیه‌خانه مرغزار و تلمبه‌خانه امیدیه یک و خط انتقال فولادی به قطر 500 میلیمتر به میزان 14هزار متر مکعب در شبانه روز تامین می‌شود. 
  
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: این پروژه شامل احداث مخزن 8000 متر مکعبی، ایستگاه پمپاژ و تابلوهای برق مربوطه و همچنین ساختمان و سیستم گندزدایی آب شرب به روش الکترولیز نمک طعام و محوطه سازی است که عملیات اجرایی آن به پایان و اکنون به بهره‌برداری رسیده است. 
  
علیدادی عنوان کرد: از اهداف این پروژه، افزایش میزان ذخیره آب شرب به میزان 8هزار متر مکعب و همچنین پایدار سازی شبکه توزیع آب شرب شهرستان رامشیر است. 
  
وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار در پروژه‌های آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، سیستم گندزدایی به روش الکترولیز نمک طعام اجرا شده و به بهره‌برداری می‌رسد. 
  
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: کل اعتبار هزینه شده جهت این پروژه بالغ بر 12میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات عمرانی تامین و پرداخت شده است. 

دولت توجه خوبی به حل مشکلات خوزستان داشته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: تمام مشکلات استان که در ذهن ما خوزستانی‌ها است، در چند سال اخیر توسط مسئولان استان به طور جدی پیگیری شده و دولت نیز در زمینه حل مشکلات توجه بسیار خوبی به استان خوزستان داشته است. 
  
امید حاجتی در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به شهرستان رامشیر که امروز 18بهمن ماه در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مصوبات بسیار خوبی برای حل مشکلات استان خوزستان در نظر گرفته شده است. 
  
وی افزود: پیگیری‌های بسیار زیادی برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان و تامین اعتبارات این پروژه‌ها از سوی مسئولان استان برای حل مشکلات انجام گرفته است. 
  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: آخرین موردی که برای حل مشکلات استان به تصویب رسید، بحث اختصاص 150میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکل ریزگردها و برق استان خوزستان بود و شهرستان رامشیر نیز از ثمرات و برکت این مصوبه و اعتبار قابل توجه آن بی‌بهره نخواهد بود. 
  
حاجتی بیان کرد: در بحث حل مشکل فاضلاب استان نیز تامین اعتبار لازم انجام گرفته است و قطعا سهم شهرها طبق برنامه پیش بینی شده به آن‌ها اعطا خواهد شد. این اعتبار نیز نظیر اعتبارات بهبود شبکه‌های فرسوده آب شرب شهری که به رامهرمز و رامشیر داده شد، به آن‌ها تخصیص می‌یابد. 
  
وی ادامه داد: تمام مشکلات که در ذهن ما خوزستانی‌ها بوده است، در چند سال اخیر توسط مسئولان استان به طور جدی پیگیری شده و دولت نیز در زمینه حل مشکلات توجه بسیار خوبی به استان خوزستان داشته است. 
  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اظهار کرد: همه مصوبات و تامین اعتبارات لازم برای حل مشکلات وجود دارد و می‌طلبد تا دستگاه‌های اجرایی استان با تلاش و کوشش برای حل مشکلات اقدام کنند تا شاهد آن باشیم که این مشکلات با سرعت برطرف شوند. 
  
حاجتی گفت: جاده‌ای که به شهرستان رامشیر می‌رسید، به جهت تردد بالای ماشین‌های سنگین، مردم را دچار مشکلاتی کرده است. در این زمینه حل مشکلات این محور را در اولویت قرار خواهیم داد تا با هماهنگی راه و شهرسازی و تامین اعتبار حل مشکلات این جاده انجام شود. 
  
وی افزود: در برنامه داریم تا برای تمام شهرهایی که در استان خوزستان استخر ندارند، استخر ساخته شود و ظرف یک یا دو سال آینده، شهرستان‌های بدون استخر استان را استخردار کنیم و در این زمینه پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارند. 
  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: در خصوص بحث زندان رامهرمز به طور جدی کمک خواهیم کرد تا این طرح نیز با سرعت بیشتری پیش رود و هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد. 

 این پروژه امروز18 بهمن ماه با حضور امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان، اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر و جمعی از مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار