تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۰۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مسئول در امور اقتصادی و دارایی خوزستان:
ادارات خوزستان به سامانه سناما متصل شدند
رئیس گروه هماهنگی و تلفیق حساب ها امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به اتصال ادارات استان به سامانه سناما گفت: اجرای این سامانه به صورت پایلوت در برخی استان ها شروع شده است.

 جلیل قماشی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: وظیفه کلی ما تهیه صورت حساب عملکرد بودجه سالانه استان خوزستان است؛ تمام دستگاه هایی که بودجه عمومی از خزانه می گیرند؛ مؤظف هستند صورت حساب هایی را به صورت ماهانه و سالانه برای ما ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه این کار به صورت الکترونیک در سامانه «سناما» انجام می شود، افزود: اجرای این سامانه به صورت پایلوت در برخی استان ها شروع و هنوز هم در کشور کامل اجرایی نشده است؛ البته تمام دستگاه های خوزستان را به این سامانه متصل کردیم.

رئیس گروه هماهنگی و تلفیق حساب ها امور اقتصادی و دارایی خوزستان تصریح کرد: تمام دستگاه هایی که بودجه عمومی دریافت می کنند، بر اساس مصوبات سیستم مالی دولت، از ابتدای سال ۹۴ سیستم حسابداری خود را از نقدی به تعهدی تغییر دهند؛ سال جاری به عنوان آخرین سال اجرای آزمایشی این سیستم است.

قماشی در ادامه بیان کرد: شفافیت، قابلیت پاسخگویی دستگاه ها، شفافیت عملکرد مدیران از لحاظ مالی از جمله آثار اجرایی شدن این سیستم هستند. همچنین برگزاری سه همایش، برپایی بیش از ۲۲ کارگاه آموزشی، بیش از ۷۰ اقدام مختلف را در راستای استقرار و پیاده سازی این سیستم در استان خوزستان داشتیم.

وی با بیان اینکه اجرای این سیستم حسابداری به نوعی پیش نیاز بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد یا عملیاتی است، عنوان کرد: در تمام دستگاه های استان این نظام مستقر و نرم افزارهای آن طراحی و وصول حسابداری تعهدی آنها به صورت ۱۰۰ درصدی از سال قبل انجام شده است.

سامانه سماند عنوان فرصت است

رئیس گروه نظارت مالی اقتصاد و دارایی خوزستان نیز در این جلسه در خصوص اوراق تسویه خزانه اظهار کرد: طی سال جاری به استناد ضوابط و فرم های تکمیلی ۲۸ فقره درخواست تهاتر داشتیم که از این میزان ۲۵ مورد تکمیل و تأیید شده به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال به وزارت ارسال کردیم.

شیدا ترابی اضافه کرد: تاکنون هشت فقره از این ۲۵ مورد موفق به صدور اوراق تسویه خزانه شده که مبلغ آنها ۱۵۸ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: سامانه سماند (ارائه مطالبه و بدهی های دولت) را به عنوان فرصت ها و ظرفیت های ایجاد شده از سوی قانون است؛ پیمانکاری که قصد استفاده از فرصت های دولتی را دارد باید از قبل نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.

رئیس گروه نظارت مالی اقتصاد و دارایی خوزستان در پایان خبر داد: ۳۷۵ هزار میلیارد ریال بدهی های دستگاه های دولتی و مطالبات نیز ۲۸۴ هزار میلیارد ریال است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار