تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۶۰۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب:
دانش‌آموزان خوزستانی از نظر روحی در شرایط نامناسبی قرار دارند
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه وجود ریزگردها در استان خوزستان به دغدغه‌ای برای آموزش وپروش تبدیل شده است، گفت: این شرایط در نتایج کنکور تاثیرگذار است و دانش آموزان نمی‌توانند نتایج مطلوبی به دست آورند.

جواد کاظم‌نسب با انتقاد از تعطیلی مکرر مدارس در استان خوزستان، گفت: وجود ریزگردها در استان خوزستان به دغدغه‌ای برای آموزش وپروش تبدیل شده است؛ وجود گردوغبار باعث تعطیلی مدارس می‌شود که این تعطیلات از آموزش مسائل اساسی و اصلی جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان خوزستان از نظر فضای آموزشی و امکانات با محدودیت‌هایی مانند نبود پنجره‌های دوجداره و وسایل سرمایشی، کمبود ساختمان‌های مستحکم و استاندارد رو به رو است؛ علیرغم این مشکلات وجود ریزگردها به سلامت دانش‌آموزان لطمه می‌زند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از گردوغبار مدارس استان خوزستان باید پاک‌سازی شوند تا آثار ریزگردها تمیز شود در حالی که این مدارس امکانات فنی مناسبی ندارند و به هین جهت پاک‌سازی با تاخیر انجام می‌شود و همین عامل باعث تعطیلی بیشتر مدارس است.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزشی استان خوزستان بغرنج است، اظهار کرد: اگرچه یکی از راهکارهایی که می‌توان از آسیب به دانش‌آموزان جلوگیری کرد، تعطیلی مدارس است اما این تعطیلی بر روند آموزشی دانش‌آموزان تاثیرات نامطلوبی دارد و باعث ایجاد وقفه در آموزش می‌شود.

کاظم نسب با بیان اینکه دانش‌آموزان خوزستانی از نظر روحی در شرایط نامناسبی قرار دارند و نمی‌توانند بر مسائل درسی تمرکز کنند، تاکید کرد: این شرایط در نتایج کنکور دانش‌آموزان تاثیرگذار است و آنها نمی‌توانند نتایج مطلوبی در این آزمون به دست آورند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه تمام نهادها و سازمان‌ها باید برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان باید تلاش‌های لازم را انجام دهند، گفت: اگرچه راهکار اصلی این مشکل تامین حق آبه کشاورزان است اما می‌توان با استفاده از ظرفیت شبکه‌های استانی و برگزاری کلاس‌های جبرانی مشکلات دانش‌آموزان را تا حدودی برطرف کرد .
:
:
:
آخرین اخبار