تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۶۰۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بحران استانداری خوزستان:
وضعیت منابع آبی خوزستان وخیم و حاد است
مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: شرایط آبی و منابع آبی استان آنقدر حاد و وخیم است که اگر تدبیری اندیشیده نشود و تنها به جلسات و نامه نگاری ها اکتفا کنیم، نتیجه خاصی نخواهیم گرفت.

کیامرث حاجی زاده ظهر امروز چهارشنبه در نشست ستاد بحران استان با محوریت بحران خشکسالی با بیان اینکه بحث آب می تواند زمینه ساز تهدیدات امنیتی و اجتماعی برای ما باشد، اظهار کرد: به یک روحیه و عزم جهادی برای حل مشکل خشکسالی استان و گذر از بحران بی آبی نیاز داریم و با آن روحیه جهادی می توان مشکلات آبی را حل کرد.

وی افزود: شرایط آبی و منابع آبی استان آنقدر حاد و وخیم است که اگر تدبیری اندیشیده نشود و تنها به جلسات و نامه نگاری ها اکتفا کنیم نتیجه خاصی نخواهیم گرفت.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان با توصیه به مدیران دستگاه های اجرایی به رفتن به سمت اثربخشی و نتیجه بخشی اقدامات، مصوبات و نامه نگاری ها تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه متولیان بخش آب و کشاورزی نسبت به آگاه سازی مردم و کشاوزان در خصوص وضعیت وخیم وبغرنج منابع آبی در استان اقدامات جدی داشته باشند و تنها با مصوبات و نامه نگاری ها و رفت و آمدهای خود در وزارتخانه های مرتبط دل خوش نکنند.

حاجی زاده اضافه کرد: باید اعتماد مردم را جلب کنیم و اگر نتوانیم خسارت های سال گذشته را به مردم پرداخت کنیم؛ نمی توانیم اعتماد سازی کنیم؛؛ باید بدهی هایمان به مردم مثل خسارات کشاورزی و بیمه ها را پرداخت کنیم تا دوباره مردم به ما اعتماد کنند و در کنار ما قرار بگیرند.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان ادامه داد: یک کارگروه پژوهشی با مسئولیت دکتر قمشی مشاور استاندار در امور آب و محیط زیست تشکیل شد که در حوزه مشاوره و انجام امور تحقیقات فعالیت می کند.

حاجی زاده گفت: استاندار خوزستان چهار نامه به ریاست جمهوری و وزرای نیرو، جهاد و کشور نوشته و وضعیت استان در زمینه آب و محیط زیست را به اطلاع آنها رسانده است؛ وضعیت خشکسالی استان هم به رئیس جمهور اعلام و خواهان دریافت اعتبار و خسارت خشکسالی شده ایم.

وی افزود: نامه ای نیز در راستای تمدید مهلت پرداخت اقساط وام کشاورزان، خسارت های خشکسالی گذشته و حال و آینده به رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و از سوی دیگر نامه ای به وزیر نیرو در خصوص وضعیت بسیار بغرنج، حاد و وخیم منابع آبی استان نوشته و ارسال شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار