تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۶۰۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس گروه سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی خوزستان خبر داد:
صدور بیش از دو میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در خوزستان
رئیس گروه سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: برای ۲۴ پروژه با اعتبار دو میلیارد و ۲۵۴ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر شده است.

جاسم کاکا ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: سال ۸۹ مصوبه تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان ابلاغ و این کار در خوزستان انجام شد. ۱۸ دستگاه استان در این مرکز نماینده تام الاختیار دارند که تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و ارائه مشاوره به سرمایه گذاران خارجی را انجام می دهند؛ پتروشیمی ماهشهر، منطقه آزاد اروند، منطقه اقتصادی بندرامام، برق منطقه ای، آب و فاضلاب، کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت از جمله این دستگاه ها هستند.

رئیس گروه سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی خوزستان افزود: برخی دستگاه ها مثل؛ آب، برق، گاز و مخابرات وظیفه ارائه خدمات زیربنایی برای پروژه های سرمایه گذاری را برعهده دارند. همچنین برخی دستگاه ها نیز فعالیت های محیط زیست و ثبت شرکت را انجام می دهند.

کاکا یادآور شد: سرمایه گذاران خارجی گاهی اوقات به صورت سرمایه نقدی ارزی و گاهی نیز به صورت تجهیزات، ماشین آلات، حق اختراع را وارد استان می کنند.

وی بیان کرد: تمامی اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری از جمله توانمندی ها و معرفی استان در کنار فرصت های سرمایه گذاری در وب سایت این مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی درج شده است.

رئیس گروه سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی خوزستان با اشاره به اینکه اخیرا پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی نیز در استان ایجاد شده افزود: سرمایه گذاران می توانند مجوز سرمایه گذاری خارجی را با مراجعه به این پنجره اخذ کنند.

کاکا خبر داد: ۳۴ پروژه سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف اقتصادی داریم که ۲۴ مورد مجوز سرمایه گذاری خارجی از وزارت اقتصاد کسب کردند؛ ۱۰ پروژه داریم که با وجود مراجعه ما برای تکمیل مدارک به منظور صدور اخذ مجوز متأسفانه همکاری نکردند.

وی در پایان گفت: برای ۲۴ پروژه با اعتبار دو میلیارد و ۲۵۴ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری صادر شده است؛ این پروژه ها در بخش برق، محصولات پتروشیمی، پودرهای کانی غیرفلزی، هتل، مجتمع تفریحی، درمان، انبار غلات و مخازن روغن، تولید برق در خصوص نیروگاه خورشیدی، بادی و سیکل ترکیبی بوده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار