تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۶۰۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری از طرح های آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان به شهرستان رامشیر
سازمان اب و برق همواره دغدغه تامین آب شرب با کیفیت و پایدار برای شهرهای خوزستان را داشته است . از همین رو پروژه ساخت مخزن ۸ هزار متر مکعبی شهرستان رامشیر، ایستگاه پمپاژ و ساختمان کلرزنی شهرستان رامشیر از سال ۹۲ کلید خورده است و امروز و پس از گذشت 4 سال این طرح ها به بهره برداری می رسد
تصاویر / بهره برداري از پروژه احداث مخزن ٨٠٠٠ متر مكعبي شهرستان رامشير
 خوزنیوز: طرح های آبرسانی به شهرستان رامشیر در قالب پروژه های سازمان آب و برق استان خوزستان  صبح امروز و  با حضور مسئولان صبح امروز در این شهر به بره برداری رسید.
 
نورالله دقیقی مدیر اجرایی طرح های آبرسانی آب و برق به جنوب شرق خوزستان این آیین و در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز گفت:  سازمان آب و برق همواره دغدغه تامین آب شرب با کیفیت و پایدار برای شهرهای خوزستان را داشته است . از همین رو  پروژه  ساخت  مخزن ۸ هزار متر مکعبی شهرستان رامشیر، ایستگاه پمپاژ و ساختمان کلرزنی شهرستان رامشیر از سال ۹۲  کلید خورده است و امروز و پس از گذشت 4 سال  این طرح ها به بهره برداری می رسد .

وی گفت: هزینه ساخت این طرح ها بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان  و محل اعتبارات عمرانی سازمان آب و برق خوزستان بوده است.

دقیقی گفت: با بهره برداری از این طرح ها،  آبی که از سمت تاسیسات کوت امیر و تصفیه خانه  به سمت شهرستان رامشیر تامین می شود باعث افزایش پایداری شبکه توزیع آب این منطقه می‌شود.

مدیر اجرایی طرح های آبرسانی آب و برق به جنوب شرق خوزستان تاکید کرد: همچنین دراین میان کار کلرزنی به صورت الکترولیز در سایت کلرزنی انجام می شود که این اقدامات باعث گندزدایی و ضدعفونی شدن آب می شود و به کیفیت آب تحویلی به شروندان افزوده خواهد شد.

دقیقی درباره برنامه های سال آینده سازمان آب و برق خوزستان در زمینه آبرسانی و بهبود کیفیت شبکه آبرسانی رامشیر گفت:  در برنامه‌های سال آینده نیز برای شهرستان رامشیر بهبود شبکه انتقال آب از تاسیسات ایستگاه پمپاژ امید ۱ به رامشیر را داریم که مقدمات مطالعات کار انجام شده است. این طرح ان شالله تا سال آینده اجرایی خواهد شد واتمامو موجب پایداری بیشتر شبکه توزیع و تامین آب رامشیر خواهد شد.

تصاویر / بهره برداري از پروژه احداث مخزن ٨٠٠٠ متر مكعبي شهرستان رامشير
اقبال محمدیان  نماینده شهرستان رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: سازمان آب و برق خوزستان از سال ۹۲ استارت مخزن دخیره آب ۸ هزار متر مکعبی را زد و در سال ۹۵ بودجه بیشتری را به آن اختصاص دادند و هم اینک آماده افتتاح است.
 
وی  در ادامه گفت: با افتتاح این مخزن شهرستان رامشیر دارای دو مخزن ذخیره آب ۸ هزار متر مکعب می شود که باعث جلوگیری از هدر رفتن آب، پایداری شبکه توزیع، افزایش دخیره آب همچنین توزیع آب سالم به رامشیر و ذخیره آب به مدت ۷۲ ساعت در شرایط اضطراری می شود.
 
 محمدیان افزود: این پروژه، اقدام بسیار ارزشمندی برای این شهرستان محسوب می شوند و از همین رو به عنوان نماینده مردم این منطقه از مسئولین سازمان آب و برق خوزستان، مهندس شمسایی و همچنین مدیران شهرستان رامشیر تشکر می کنم.   


به گزارش خوزنیوز امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان  نیز در این مراسم گفت: از مجموع ۱۴ هزار متر مکعب حجم آب در گردش در لوله های شهر رامشیر ۴۰ درصد آن به هدر می‌رود و این بدان معناست که ۴۰ درصد آب به درون زمین می‌رود. این مسئله ظلمی است به مردم رامشیر که می‌توان با اصلاح شبکه آب را به مردم تقدیم کرد و از طرفی دیگر از ورود آب  آلوده به املاح غیر بهداشتی در خاک به شبکه جلوگیری کرد
حاجتی گفت: خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی برای حل مشکلات تاریخی استان خوزستان و  جبران این عقب افتادگی ها و تامین اعتبار آنها داشته‌ایم.  آخرین موردی که تصویب شد بحث اقتصاد و ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حل مشکل ریزگردها و برق استان خوزستان که منطقه نیز از این مصوبه بی بهره نخواهد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت:تمام مشکلات تاریخی کردن ذهن خوزستانی ها بوده است در این چند سال اخیر به چه توسط مسئولان استان پیگیری شده است و حمایت خوبی که دارد داشته است همه مصوبات و تامین اعتبارات را داریم و باقی مطالب  به تلاش مسئولان استان برای حل مشکلات برمی‌گردد.
:
:
:
آخرین اخبار