تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۶۰۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:
برای تولید برق خوزستان در سال 97 بدترین وضعیت پیش‌بینی می‌شود
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای تولید برق خوزستان در سال 97 بدترین وضعیت را پیش‌بینی می‌کنیم و وضعیت برق بحرانی‌تر از آب خواهد بود. 

محمود دشت‌بزرگ در جلسه ستاد بحران که امروز ( 18 بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما برای سال 97 سناریوی هشت درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم. انتظار داریم به بار 8950 مگاوات در سناریو هشت درصد و به 9400 مگاوات در سناریو 9 درصد برسیم. 

وی افزود: نیروگاه‌های برق‌آبی در دوران خشکسالی از نظر تولید به 50 درصد ظرفیت خود می‌رسند و نیاز است 5000 مگاوات از شبکه‌های همجوار دریافت کنیم. در این شرایط افت ولتاژ حاصل خواهد شد و شاید 800 مگاوات در سال 97 در شبکه داشته باشیم که می‌تواند معضلات زیادی را موجب شود. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: در سال 96 از نیروگاه‌های حرارتی 3600 مگاوات در پیک با 31 واحد مدار و از نیروگاه های برق‌آبی نزدیک به 4400 مگاوات با 37 واحد در مدار تولید شد و 220 مگاوات از شبکه‌های همجوار دریافت کردیم. 

دشت‌بزرگ ادامه داد: در سال 87 با وقوع خشکسالی، تولید کاهش پیدا کرد و اکنون در یک دوره 10 ساله وضعیت تولید برق در استان خوزستان کمتر از مصرف است و ما بدترین وضعیت را برای تولید برق در سال 97 پیش‌بینی می‌کنیم و وضعیت در برق بحرانی‌تر از آب خواهد بود. 

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم نیروگاه فجر بین 300 تا 400 مگاوات مشارکت کند و به شبکه برق بدهد. راهکار دیگر نیز این است که توسعه نیشکر دیزل‌های خود را آماده تولید در مدار داشته باشد. راهکار بعد نیز دریافت از شبکه‌های همجوار است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار