تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۶۰۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با مشارکت کمیته امداد و قرارگاه کربلا؛
واگذاری 325 واحد مسکونی به محرومان در خوزستان
به مناسبت دهه مبارک فجر 325 واحد مسکونی ساخته شده در طرح مشارکتی قرارگاه کربلای سپاه پساداران انقلاب اسلامی در جنوب غرب کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره)، روز چهارشنبه در آیینی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان واگذار شد.

استاندار خوزستان در حاشیه آیین واگذاری منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)در جفال شادگان به ایرنا گفت:این واحدها شامل 95 منزل در شادگان و 230 واحد مسکونی در خوزستان است که به صورت مشارکتی بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و قرارگاه کربلای سپاه ساخته شده است.

غلامرضا شریعتی اظهارکرد:این واحدهای ساخته شده و یا نوسازی شده ، به عنوان هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به روستاییان محرومی که توان ساخت و ترمیم منزل خود را نداشتند واگذار شد.

** لایروبی 123 کیلومتر انهار سنتی توسط قرارگاه کربلا

وی همچنین به لایروبی 123کیلومتر انهار سنتی آبیاری کشاورزی روستایی شادگان با همت قرارگاه منطقه ای کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: افزایش راندمان آبیاری،و افزایش سطح تولید از اهداف عمده اجرای این پروژه است. 

استاندار خوزستان به برگزاری جلسه ستاد خشکسالی خوزستان و بررسی مشکل آب کشاورزی و حقابه تالاب بین المللی شادگان اشاره کرد و افزود:در تلاش هستیم راهکارهای آب پایدارتری را برای کشاورزی شادگان تامین کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد مشکل آب کشاورزی و حقابه تالاب شادگان به زودی برطرف شود.
فرمانده قرارگاه کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب غرب کشور در آیین واگذاری همزمان منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)در جفال شادگان گفت:۶۰۰ نهر آبیاری سنتی در خرمشهر ،آبادان و شادگان توسط قرارگاه کربلا لایروبی شد.

سردار احمد خادم سید الشهدا افزود: در بحث محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال فعالیت های شایسته ای در شادگان انجام شده است.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات به ویژه خرما در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است.

شادگان با 57 هزار هکتار زمین قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در خوزستان است و گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی آن به‌شمار می‌روند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار