تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۶۰۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح دانشکده منابع طبیعی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر
ساختمان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر شامگاه چهارشنبه با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح این ساختمان گفت : مقاله های پژوهشی دانشگاه های کشور از 2هزار و 700 مقاله قبل از دوران انقلاب، امروز به 300 هزار مقاله رسیده است.

مسعود برومند با بیان اینکه دانشگاهها بستر توسعه پایدار کشور هستند، گفت: در حال حاضر دانشگاه های کارآفرین کشور در توسعه اقتصادی و صنعتی نقش موثری ایفا می کنند.

وی ادامه داد: از دانشگاه علوم و فنون دریایی انتظار می رود که در توسعه استان و منطقه نقش ایفا کند و مزیتهای منطقه را در نظر بگیرد .

برومند، ایجاد شبکه همکاری بین دانشگاه علوم و فنون دریایی و پژوهشکده ها را ضروری عنوان کرد و گفت: مشارکت های پژوهشی، بین بخشی دانشگاه و ارگان های مختلف اقتدار کشور را افزایش می دهد.

استاندار خوزستان نیز دراین برنامه تکمیل زیرساخت های دانشگاه علوم و فنون دریایی را لازم و ضروری خواند و گفت: این دانشگاه به دلیل اینکه بعد از جنگ تحمیلی کار خود را آغاز کرده باید زیرساخت ها، تجهیزات آموزشی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی مورد نیاز آن فراهم شود.

غلامرضا شریعتی افزود: بودجه عمرانی دانشگاه علوم دریایی ملی است و استان در رابطه با تخصیص بودجه این دانشگاه محدودیت دارد.

وی ادامه داد: امید است که با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تخصیص اعتبارات برای این دانشگاه بیشتر و پروژه های نیمه تمام آن تکمیل شود.

شریعتی گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مرجع کار پژوهشی، علمی و کارشناسی در رشته های مرتبط است که می تواند تولید ثروت و دانش داشته باشد و به عنوان محور اساسی توسعه امکان اشتغال را مهیا کند.

 دانشکده منابع طبیعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با زیربنای هفت هزار و 100 متر مربع در ساختمان سه طبقه و محوطه سازی 10 هزار متر مربع در مجموع با اعتباری به میزان 110 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این دانشکده دارای 15 کلاس درس، 15 باب آزمایشگاه، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 500 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سه گروه شیلات، محیط زیست و زمین شناسی فعالیت خود را آغاز کرد.

دانشگاه علوم دریایی خرمشهر با یکهزار و 900 دانشجو دارای چهار دانشکده مهندسی دریا، علوم دریایی و اقیانوسی، مهندسی منابع طبیعی دریا و اقتصاد و مدیریت دریا دارد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار