تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۶۰۸۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزمون اجباری «سلامت روان» برای راهنمایی‌ها
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون رغبت و سلامت روان در دوره اول متوسطه در پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: شرکت در آزمون سلامت روان، اجباری است.

مسعود شکوهی با بیان اینکه اکنون همه دانش آموزان متوسطه اول دارای پرونده الکترونیک مشاوره هستند اما چون همه مدارس دوره ابتدایی و متوسطه دوم مشاور ندارند، هنوز پرونده الکترونیک برایشان تشکیل نشده است اظهار کرد: اما با فراهم شدن زیرساخت‌ها و تامین مشاور، در فازهای بعدی از بدو ورود فرد به دبستان برای آنها پرونده الکترونیک ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر همه دانش آموزان متوسطه اول باید به مشاور مدرسه خود مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبورشان به سامانه moshavereh.medu.ir را دریافت کنند. دانش آموزان باید فعالیت‌هایی را در سامانه انجام و در آزمون هایی شرکت کنند. ضمن آنکه در این سامانه عملکرد تحصیلی دانش آموزان درج می‌شود.برخی اختلالات و مشکلات نیازمند دریافت مشاوره نیز در این سامانه ثبت می شود، البته اطلاعات محرمانه است و در اختیار شخص دیگری قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون سلامت روان، اجباری است اظهار کرد: برای همه دانش‌آموزان در پایه هفتم و هشتم آزمون سلامت روان برگزار می‌کنیم و از این طریق دانش آموزانی که نیاز به کار مشاوره‌ای دارند را شناسایی کرده و به آنها کمک می‌کنیم. یک هفته پس از آزمون، نتایج در پرونده الکترونیک و سامانه مربوط بر حسب سطوح مختلف تعریف شده در مدرسه و آموزش و پرورش، بارگذاری می‌شود.

شکوهی درباره زمان برگزاری آزمون سلامت روان دانش آموزان در سال تحصیلی جاری عنوان کرد: امسال سامانه با تاخیر راه اندازی شد؛ تا پایان بهمن ماه آزمون رغبت و توانایی و سلامت روان را برگزار و نتایج در اسفند و یک هفته بعد از شرکت دانش آموزان در آزمون در هرمنطقه  اعلام می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار