تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۶۰۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت طرح کشاورزی در دزفول به بهره برداری رسید
در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی هفت طرح کشاورزی با 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری روز پنجشنبه در دزفول به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت:با بهره برداری از سه واحد گلخانه ای حدود 2 میلیون شاخه گل به ظرفیت تولید گل دزفول افزوده شد.

وی افزود:یکی از این طرحها گلخانه هیدروپونیک در روستای سنجر دهستان بنوار ناظر می باشد که برای احداث آن دو میلیارد و 200 میلیون ریال آورده شخص سرمایه گذار و 11 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارائه شده است .

احمد زارعی افزود:این گلخانه هیدروپونیک ظرفیت تولید 650 هزار شاخه گل را دارد و به طور مستقیم برای 2 نفر و غیرمستقیم برای چهار نفر اشتغالزایی کرده است.

وی گفت:واحد دیگر گلخانه فلزی گل رز می باشد که در روستای سنجر دهستان بنوار ناظر احداث شده و آورده شخصی سرمایه گذار یک میلیارد و 400 میلیون ریال و تسهیلات بانکی ارائه شده هفت میلیارد ریال می باشد .

وی ادامه داد:این واحد گلخانه نیز ظرفیت تولید 600 هزار شاخه گل رز را دارد و زمینه اشتغال مستقیم 27 نفر و اشتغال غیرمستقیم 97 نفر را فراهم کرده است .

زارعی همچنین از احداث یک واحد گلخانه دیگر در روستای المهدی بخش چغامیش دزفول خبر داد و گفت:این واحد گلخانه با سرمایه یک میلیارد و 400 میلیون ریالی بخش خصوصی و هفت میلیارد ریالی تسهیلات بانکی ساخته شده که ظرفیت تولید 500 هزار شاخه گل رز را دارد و زمینه اشتغال شش نفر را فراهم کرده است .

مدیر جهاد کشاورزی دزفول طرح آبیاری تحت فشار با ارائه اعتبار دو میلیارد و 760 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی بلاعوض و سرمایه یک میلیارد و 700 میلیون ریال بخش خصوصی در روستای سبیلی را از دیگر طرح های جهاد کشاورزی دانست و گفت:این طرح در 38 هکتار اجرا شده و زمینه اشتغال غیرمستقیم هشت نفر را فراهم کرده است .

زارعی همچنین از افتتاح شبکه های فرعی آبیاری در شهر صفی آباد به طول 700 متر طول خبر داد و گفت:برای اجرای این طرح دو میلیارد و 250 میلیون ریال کمک دولتی بلاعوض شده و برای پنج نفر اشتغالزایی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد:سردخانه و انبارداری زیر و بالای صفر درجه یکهزار تنی نیز در روستای ماهور با صرف اعتبار 15 میلیارد ریال آورده سرمایه گذاربه طول 700 متر اجرا شد که برای پنج نفر اشتغالزایی کرده است .

وی همچنین گفت:یک واحد ذرت پوست گیری نیز در روستای ماهور افتتاح شد که برای ساخت آن 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 10 میلیارد ریال آورده سرمایه گذار هزیه شده و ظرفیت آن 15 هزار تن می باشد ضمن اینکه زمینه اشتغال 12 نفر بطور مستقیم و 25 نفر بطور مستقیم را فراهم کرده است .

در آئینی که صبح پنجشنبه با حضور مسئولان محلی و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در روستای سنجر برگزار شد گلخانه فلزی گل رز در دهستان بنوارناظر به صورت نمادین افتتاح شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار