تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۶۰۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با کمک 65 میلیارد ریالی خیرین سلامت دزفول
دستگاه پرتو درمانی در مرکز درمان سرطان دزفول نصب شد
 دستگاه پرتودرمانی - مدل آرتیست از پیشرفته ترین دستگاههای پرتودرمانی جهان با مساعدت خیرین حوزه سلامت دزفول خریداری و در مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان نصب و راه اندازی شد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان شهرستان دزفول روز پنجشنبه گفت: این دستگاه رادیو تراپی پرتودرمانی پیشرفته که آخرین مدل دستگاه های پرتو درمانی در جهان است و در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد با کمک خیرین خریداری و جهت استفاده بیماران تحت پوشش انجمن وارد مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول شد.

محمدرضا اسماعیل چگنی افزود: دستگاه پرتو درمانی ˈآرتیست.سی.تی. ویژنˈ با کمک خیرین و تلاش هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان دزفول با هزینه ای معادل 65میلیارد ریال از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده است.

وی گفت: بهره برداری از این دستگاه در مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) نقش بسزایی در موفقیت سیر درمان مبتلایان به سرطان در منطقه دارد.

اسماعیل چگنی همچنین از کلنگ زنی مرکز درمانی بیماران خاص در دزفول خبر داد و گفت: این مرکز در هفت طبقه ویژه بیماران دیابتی، دیالیزی و دیگر بیماری های خاص جنب مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول ساخته خواهد شد که بزودی با حضور مسئولان کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

پرتودرمانی استفاده از پرتوهای یونیزان به عنوان عاملی برای درمان سرطان و کنترل یا کشتن سلولهای بدخیم است.

پرتودرمانی می تواند بعضی از سرطان هایی که محدود به قسمتی از بدن هستند را درمان و معالجه کند.

پرتودرمانی کاربردهای متعددی در درمان بیماری های غیر بدخیم نیز دارد.

بیش از سه هزار بیمار سرطانی تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان دزفول قرار دارند که از خدمات درمانی رایگان بهره مند می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار