تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۶۰۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابراهیمی پاسخ داد:
آیا ایران قادر به بارورسازی ابرها است؟/ فصل بارورسازی ابرها رو به پایان است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان‌اینکه شواهد موجود مانع از باور وجود تجهیزات بارورسازی ابرها می‌شود، گفت: این تجهیزات باید به سرعت بکار گرفته شوند چراکه در فصل بهار و تابستان کارایی ندارند.

علی ابراهیمی در مورد انتشار خبری مبنی بر ایجاد بارندگی به کمک دستگاه‌های بارورسازی ابرها در کشور گفت: در فضای مجازی از این خبر مطلع شدم، کما اینکه برخی مسئولان بر این مهم تاکید کرده‌اند که به تازگی تجهیزات بارورسازی ابرها خریداری شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در گذشته هم اخباری مبنی بر وجود این تجهیزات شنیده بودیم که این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کرد که اگر چنین تجهیزاتی وجود داشته است چرا نتوانستیم در سطح وسیعی بارندگی ایجاد کنیم، ضمن اینکه چنانچه این اقدام در حد پایلوت هم انجام شده باشد پاسخگوی نیاز کشور نبوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بی‌تردید ایران از نظر مختصات جغرافیایی در مدار کشورهای کم بارش قرار گرفته و به دلیل جو ناپایداری که دارد کمترین میزان بارندگی در آن وجود دارد، بنابراین اگر امکان بارورسازی ابرها در آن وجود داشته باشد کمک خوبی در جهت تامین آب مورد نیاز کشور خواهد بود.

وی یادآورشد: واقعیت این است که بارورسازی ابرها در شرایطی امکانپذیر است که ابرهای بسیاری در آسمان عبور کنند که قادر به بارندگی نباشند و ما از طریق دستگاه بارورسازی اقدام به بارور کردن آنها کنیم که در نهایت بتوانیم شاهد بارندگی در سطح وسیع باشیم و این در حالی است که تاکنون چنین امری را مشاهده نکرده‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: اگر چنین تجهیزاتی در کشور وجود دارد باید به سرعت در جهت ایجاد بارندگی بکار گرفته شوند، چرا که عملا تحقق این مهم در فصل بهار و تابستان امکانپذیر نیست، هر چند که شواهد امر مانع از باور وجود چنین تجهیزاتی در کشور می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار