تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۶۰۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور
نخستین مرکز جراحی محدود مادر در آبادان افتتاح شد
 نخستین مرکز جراحی محدود مادر با حضور مهدی محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور روز پنج شنبه در آبادان به بهره برداری رسید.

نخستین مرکز جراحی محدود مادر در آبادان افتتاح شد

این مرکز درمانی که دارای چهار اتاق عمل جراحی در بخش چشم پزشکی، گوارشی، جراحی پلاستیک و بانوان است با اعتبار 500 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و جمعیت هلال احمر آبادان احداث شده است.

مهدی محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در آیین افتتاحیه این مرکز جراحی گفت: افتتاح مرکز تخصصی جراحی در منطقه آزاد اروند از نیازهای حوزه بهداشت و درمان ساکنان این منطقه بود که با مشارکت بخش خصوصی و جمعیت هلال احمر محقق شد.

وی افزود:جمعیت هلال احمر تلاش دارد تا چنین خدماتی را به صورت پایدار در سطح کشور راه اندازی کند که البته برای رسیدن به این مهم نیاز به حمایت بخش خصوصی داریم.

محمدی نسب اظهار کرد:هلال احمر استان خوزستان خوزستان به لحاظ امکانات و تجهیزات با کمبودهایی مواجه است که برای رفع آن نیازمند حمایت سازمان ها و بخش خصوصی است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت:جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلفی در حال خدمات رسانی به مردم است و درآمدزایی را اولویت اصلی خود قرار نداده است.

وی گفت:استان خوزستان بسیار حادثه خیز است و به لحاظ جمعیت جز استان های بزرگ کشور به شمار می رود که نیاز است پایگاه های جاده ای در این استان افزایش یابد.

وی افزود:در استان خوزستان 39 پایگاه هلال احمر وجود دارد که در حال حاضر با کمبود 21 پایگاه مواجه هستیم و این مهم با تلاش و حمایت سایر ارگان های دیگر محقق می شود.

محمدی نسب فاصله بین پایگاه های امداد و نجات جاده ای در کشور را غیر استاندار خواند و تصریح کرد:البته در کشور فاصله زیادی بین پایگاه های امداد و نجات است و طبق استانداردها باید به فاصله هر 35 کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات جاده ای در کشور دست یابیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در سفر خود به خوزستان به مناسبت دهه مبارک فجر، پس از ورود به اهواز از آزمایشگاه کنترل کیفی تجهیزات پزشکی و بیمارستانی جمعیت هلال‌احمر اهواز، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی جمعیت و مرکز طب هسته ای بازدید کرد. 

دیدار با نجات گران پایگاه امداد و نجات رامشیر و دیدار با خانواده شهید محمد هادی نژاد از شهدای مدافع حرم و از امدادگران باسابقه جمعیت هلال احمر از دیگر برنامه های وی بود. 

محمدی نسب با سفر به آبادان ابتدا با نجاتگران پایگاه امداد و نجات امام صادق (ع) سربندر دیدار و پس از آن مرکز جراحی محدود مادر جمعیت هلال احمر آبادان را افتتاح کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار