تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۶۰۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار رفیع:حساب های نفت را بلوکه می کنیم
شهردار رفیع گفت: شرکت های نفتی با ما همکاری نمی کنند و قصد داریم با تشکیل کمیسیون ماده ۷۰ حساب های نفت را بلوکه کنیم.

جلیل قضایی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می شود تا کمیسیون های ماده ۷۰ و ۱۰۰ را فعال کنیم و اعضای آن در شورای اسلامی شهر، دادگستری و وزارت کشور تعیین شده اند.

وی افزود: از لحاظ درآمد پایدار به دنبال بهره مندی از پتانسیل های شهر رفیع به ویژه در حوزه گردشگری هستیم؛ امسال اولین تور گردشگری را برای هدایت گردشگران جدای از راهیان نور به سمت رفیع جذب می کنیم.

شهردار رفیع با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده تا راهیان نور هم مایحتاج اولیه خود را از شهرهای مقصد تهیه کنند، تصریح کرد: به دنبال ساخت پارک موزه دفاع مقدس هستیم که مطالعات و طرح اولیه آن انجام شده و در دیدار با سازمان همیاری شهرداری های کشور برای کمک در حوزه اعتباری از آنها قول مساعد گرفتیم.

قضایی در خصوص افتتاح پروژه ها از محل اعتبارات تملک دارایی اعتبارات عمرانی گفت: ۹ میلیارد ریال زیرسازی آسفالت معابر و همچنین مبلغ دو میلیارد ریال برای فاز اول فضای سبز جداره سیل بند جاده ساحلی رفیع به طول ۳۰۰ متر (چمن کاری و درختکاری با گل های ثمرده) هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات داخلی به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال بازسازی پارک مرکز شهر انجام شده است، بیان کرد: اگر از لحاظ مالی، تأمین شویم؛ این پارک را به عنوان نمونه و الگوی کل شهرستان بازسازی خواهیم کرد.

شهردار رفیع با اعتباری بالغ بر ۹۲۰ میلیون ریال میدان مرکزی روبروی شهرداری انجام شده است، عنوان کرد: پروژه کفپوش گذاری و جدول گذاری ساحلی به مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی را تا پایان سال انجام خواهیم داد.

نفت خود را پاسخگو نمی داند

قضایی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد قراردادهای نفتی باید برای مناطق نفتی هزینه شود ولی اصلا این کار انجام نمی شود، گفت: دل پری از شرکت نفت داریم و متأسفانه آنها خود را بالاتر از بسیاری از مراجع می دانند و به خاطر همین خودشان را پاسخگو نمی دانند.

وی یادآور شد: شهرهایی مثل رفیع و هویزه که زمان جنگ به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند؛ نیازمند توجه ویژه تری دارند؛ هورالعظیم به خاطر فعالیت شرکت نفت از بین رفته است و با تشکیل کمیسیون ماده ۷۰ مطمئنا حساب های نفت را بلوکه خواهم کرد.

شهردار رفیع خبر داد: در بحث جایگاه سوخت آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم تا خدمات رسانی لازم را به مردم داشته باشیم؛ شهر رفیع پنج هزار نفر جمعیت دارد و باید برای آنها حداقل یک جایگاه سوخت احداث شود.

قضایی ادامه داد: شهر رفیع پتانسیل خوبی دارد و اگر روی بحث درآمدی آن کار شود، قطعا به نتایج خوبی دست پیدا می کنیم؛ اکنون دسترسی به هوری که منبع درآمد مردم بوده سخت شده و همه شهروندان مهاجرت کرده اند.

وی انتقاد کرد: هیچ کسی در سطح شهرستان و استان نمی تواند برای رفیع کار کند؛ بنابراین باید دیدها و تلاش ها فراتر باشد و افرادی با مطالعات جامع بتوانند برای مردم این شهر فعالیت و پروژه های ساختاری تعریف کنند.

شهردار رفیع عنوان کرد: رفیع شهر مفقودالاثر هست و حتی یک تابلو از سمت اهواز تا این شهر وجود ندارد که مردم بدانند شهری با این نام داریم؛ این در حالی است که شهر رفیع در زمان جنگ فعالیت ایثارگرانه بسیاری را برای حفظ کیان کشور داشتند.

رفیع شهری در بخش نیسان شهرستان هویزه استان خوزستان ایران است. این شهر در ۲۵ کیلومتری غرب هویزه و ۵۰ کیلومتری جنوب غرب سوسنگرد، مرکز شهرستان دشت آزادگان و در نوار مرزی واقع است. فاصله رفیع از تالاب هورالعظیم حدود سه کیلومتر است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار