تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۶۰۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دومین مغروقه از آبراه استراتژیک خور موسی خارج‌سازی شد
مغروقه جامی ۲ از مجموعه شناورهای مغروقه برجای‌مانده از دوران جنگ تحمیلی با وزنی بالغ‌بر ۶ هزار تن طی دی‌ماه سال جاری از آبراه استراتژیک خور موسی به‌طور کامل خارج‌سازی و به ساحل منتقل شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خوزستان، محمدعلی علایی با اعلام اتمام آخرین مراحل خارج‌سازی مغروقه جامی ۲ و ارسال گزارش فنی و تأیید ساید اسکن سونار این عملیات اظهار کرد: فرآیند خارج‌سازی مغروقه طی مدت ۳۰ روز عملیاتی با رعایت کلیه اصول ایمنی و زیست‌محیطی همراه با ۱۲ هزار تن محموله‌ی آن خارج‌سازی گردید که در نوع خود ازجمله سریع‌ترین عملیات سلویج مغروقه ها با طول ۱۶۶ متر، عرض ۲۳ متر و ارتفاع ۱۳ متر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ریسک بالای مغروقه های مذکور برای ایمنی دریانوردی و محیط‌زیست، حذف کانون خطر، ارتقاء ایمنی تردد کشتی‌های تجاری در آبراه استراتژیک خور موسی و کاهش هزینه‌های حمل را از دیگر اهداف مهم این عملیات برشمرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین، انتقال و تخلیه لاشه و ضایعات شناور مغروقه را از دیگر مراحل جانبی این پروژه برشمرد و گفت: تمامی مراحل این پروژه با رعایت اصول ایمنی و بهره‌گیری از نیروهای مجرب و خدمات دریایی ۱۵ فروند شناور صورت پذیرفته است.

وی عنوان کرد: با تدوام روند پروژه خارج‌سازی، هفت فروند شناور مغروقه به ارزش یک هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است و طی مدت ۲ سال در نقاط مختلف کانال دسترسی بندر امام خمینی (ره) (خورموسی) به آب‌های آزاد، خارج‌سازی و جمع‌آوری خواهند شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار