تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۶۰۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
فعالیت دو سامانه بارشی در هفته جاری
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وزش باد و وقوع گرد و خاک از سه‌شنبه هفته جاری و ورود اولین سامانه بارشی به استان از اواخر وقت همان روز خبر داد. 
 
کوروش بهادری با بیان اینکه دو اطلاعیه در خصوص وزش باد و در پی آن فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و خاک و ورود سامانه بارشی در روز سه‌شنبه هفته جاری صادر شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود روز سه‌شنبه هفته جاری به دلیل وزش باد شدید شاهد فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و خاک باشیم که این پدیده، شهرهای شادگان، آبادان و اهواز را فرا خواهد گرفت. همچنین ممکن است این پدیده در بعد از ظهر به شمال خوزستان سرایت کند.
 
وی افزود: اولین سامانه بارشی، اواخر وقت سه‌شنبه وارد خوزستان می‌شود و فعالیت آن تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه خواهد داشت. طبق پیش‌بینی‌ها بیشتر حجم بارش‌ها را در شمال استان خواهیم داشت ولی این سامانه، جنوب و مرکز خوزستان را نیز فرا خواهد گرفت و احتمالا میزان بارش در اهواز کمتر از 10 میلی‌متر باشد.
 
بهادری عنوان کرد: همچنین موج دوم بارش‌ها از روز پنجشنبه هفته جاری در خوزستان آغاز و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت که جزئیات این سامانه را پس از بررسی‌ها در روزهای آینده گزارش خواهیم داد ولی احتمالا فعالیت این سامانه از سامانه بارشی نخست شدیدتر باشد. همچنین طی این مدت خلیج فارس مواج است.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای وضعیت جوی روز 22 بهمن‌ماه در خوزستان گفت: فردا جو پایداری بر خوزستان حاکم است و تنها شاهد افزایش ابر خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه ارتفاع اینورژن امروز در اهواز 220 متر گزارش شده است، تصریح کرد: دید افقی امروز در اهواز به دلیل غبار صبحگاهی به چهار کیلومتر رسید.
 
بهادری گفت: در شبانه‌روز گذشته، هندیجان با 26 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 2 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 8 تا 25 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار