تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۶۰۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاز اول طرح جامع آبرسانی به اندیمشک افتتاح شد
با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان فاز اول طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک به بهره‌برداری رسید. 
  
امروز 21بهمن ماه با حضور فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان فاز اول طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک افتتاح شد. 
  
صابر عليدادی، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در خصوص اجرای این طرح اظهار کرد: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم شهرهای اندیمشک، حسینیه، بیدروبه، آزادی و چم گلک و تعداد 200 روستاهای تابعه شهرستان از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان برای افق سال 1425 طراحی و در حال اجرا است. 
  
وی افزود: جمعیت تحت پوشش این طرح 250هزار نفر و نیاز آبی آن‌ها 39.9 میلیون متر مکعب در سال است. همچنین اعتبار مورد نیاز جهت اجرا و تکمیل این طرح بزرگ ملی 293 میلیارد تومان است. 
  
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک در 2 فاز در حال انجام است، تصریح کرد: فاز اول این طرح که برای افق 1400 و جمعیت 175هزار نفری انجام شده، اکنون به بهره‌برداری رسیده و مجموعا 38 میلیارد تومان اعتبار برای این فاز هزینه شده است. 
  
علیدادی عنوان کرد: در فاز اول، عملیاتی از جمله احداث 64 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب (2 واحد مخزن 20هزار متر مکعبی و 4 واحد مخزن 6هزار مترمكعبی)، ساختمان بهره‌برداری، آزمایشگاه و انبار، حفاری و تجهیز 12 حلقه چاه با مجموع ظرفیت 760 لیتر بر ثانیه معادل 65 هزار متر مکعب در شبانه‌روز، اجرای سیستم لوله‌کشی بین مخازن و تلمبه‌خانه تاسیسات آبرسانی به اندیمشک، اجرای 25 کیلومتر خط لوله در اقطار 500 تا 1200 میلیمتر فولادی و GRP و حفاری و تجهیز یک حلقه چاه تامین آب شرب شهرهای حسینیه و بیدروبه و روستاهای مسیر انجام شده است. 
  
همچنین كامران زندوكيلی، مدیر دفتر طرح‌های آبرسانی شمال شرق در سازمان آب و برق خوزستان در خصوص فاز دوم این طرح به ایسنا گفت: فاز دوم طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک از دی ماه سال 1396 شروع و برای افق 1425 و جمعیت 250 هزار نفری مطالعه و طراحی شده که دوره اجرای طرح 5 ساله و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری کامل از طرح 250 میلیارد تومان است. 
  
وی با اشاره به پروژه‌های اجرایی فاز دوم، گفت: احداث آبگیر و تصفيه‌خانه طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک در ساحل راست رودخانه دز محدوده روستای قلعه مختار به ظرفیت 1266 لیتر بر ثانیه معادل 109هزار و 400 متر مکعب در شبانه‌روز، تهیه لوله‌های فولادی و اجرای خط انتقال از آبگير تا تصفيه‌خانه طرح جامع به قطر 1200 ميليمتر، حفاری و تجهیز 3 حلقه چاه بهره‌برداری در منطقه چم گلک اندیمشک، احداث ساختمان‌ها و نیز تهیه و نصب تجهيزات مکانیکی، برقی، کنترل و ابزار دقیق تلمبه‌خانه، کلرزنی، دیزل ژنراتور و سایر تاسیسات طرح از جمله پروژه‌های اجرا شده در فاز دوم است. 
  
زندوکیلی اظهار کرد: خريد لوله و اجرای خط انتقال 500 میلیمتری فولادی تامین آب منطقه قلعه لور به طول 5200 متر، آبرسانی به شهرهای جدید شهرستان اندیمشک شامل شهرهای حسینیه، بیدروبه، آزادی و چم گلک و خرید انرژی و نصب فیدر اختصاصی طرح از دیگر پروژه‌های اجرایی در فاز دوم است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار