تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۶۰۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تندیس قیصر امین پور در زادگاهش گتوند رونمایی شد
تندیس قیصر امین پور در زادگاهش گتوند رونمایی شدتندیس زنده یاد قیصر امین پور شاعر غزلسرای معاصر روز شنبه در آیینی با حضور مراد امین پور پدر این شاعر در یکی از میدان های شهر گتوند نصب و رونمایی شد.

شهردار گتوند در حاشیه آیین رونمایی از این تندیس گفت: گرچه نصب تندیس قیصر امین پور کوچکترین اقدامی است که در شناساندن این اسطوره فرهنگ و ادب می تواند موثر باشد، اما واضح است قیصر با تندیس و آرامگاه شاعر نشد،او به مرحله ای رسیده بود که به قول شفیعی کدکنی به شعر دست یافته بود.

صدیقه میری افزود:اکسیری که در شعر و اندیشه قیصر وجود داشت او را به جایگاهی رساند که نظر مخالف و موافق شعر او را به خود جلب کرد.

وی در ادامه گفت: تندیس قیصر امین پور با اعتباری بالغ بر 300میلیون ریال از منابع جاری شهرداری ساخته شد.

شهردار گتوند همچنین اضافه کرد: مجموعه آرامگاه این شاعر نامی که امسال مسئولیت حفظ و نگهداری آن به شهرداری گتوند واگذار شده نیاز جدی به مرمت و زیبا سازی دارد.

قیصر امین پور متولد دوم اردیبهشت ماه 1338گتوند در تاریخ هشتم آبان سال 1386بر اثر عارضه قلبی در گذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر قیصر هستند. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار این شاعر نام آشناست. 

قیصر امین پور در سال 1367 از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های 60 و 70 برگزیده شد.

شهرستان گتوند با 74هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار