تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۶۰۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات اجرایی چهار طرح آبرسانی در خرمشهر
مدیر امور آبفای خرمشهر از اجرایی شدن چهار طرح آبرسانی به خرمشهر و مینوشهر خبر داد و گفت: این طرح ها با 408 میلیارد ریال از محل اعتبارات اوراق خزانه دولت آغاز شد.

غلامرضا پورجلالی شنبه در نشست خبری اظهار کرد: با اجرای طرح آبرسانی منطقه ام الطلول با اعتبار 2 میلیارد ریال، 130 خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند. 

وی گفت: پروژه منطقه زهیریه و محرزی خرمشهر نیز با 15 میلیارد آغاز شده و در6ماه انجام می شود که با اجرای خط اصلی آبرسانی به این مناطق افت فشار آب آشامیدنی برطرف می شود. 

مدیر امور آبفای خرمشهر افزود:طرح جامع تصفیه خانه آب آشامیدنی خرمشهر با ظرفیت تولید 105 هزار متر مکعب در شبانه روز با 220 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات عمرانی دولت و بخشی از محل اعتبارات اوراق خزانه نیز آغاز شده است. 

پورجلالی گفت:این طرح با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی از سال 92 آغاز و عملیات اجرایی آن به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شده بود. 

** آبرسانی به مناطق فرسوده مینوشهر

مدیر امور آبفای خرمشهر گفت: عملیات آبرسانی به مناطق بافت فرسوده مینوشهر با 30 میلیارد ریال ، و عملیات اجرایی منطقه احمدعمران مینوشهر با 15میلیارد ریال آغاز شده است.

پورجلالی با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی مینوشهر از آب شیرین کن تصفیه خانه دیریفارم انجام می شود، افزود: هفت هزار متر مکعب در شبانه روز از این تصفیه خانه آب شیرین تولید می شود. 

وی دلیل اصلی آسیب دیدگی شبکه آب آشامیدنی مینوشهر را رشد ریشه های درختان کنوکارپوس درکنار شبکه آبرسانی عنوان کرد و گفت: ریشه این درختان در کنار نهرها رشد زیادی دارد و به شبکه آب آشامیدنی آسیب فراوانی زده است.

وی افزود: پروژه شبکه توزیع آب آشامیدنی مسکن مهر 42 هکتاری خرمشهر نیز با 21 میلیارد ریال در مرحله اجرای مناقصه است و به زودی اجرایی می شود. 

وی از چهارهزار اشتراک غیرمجاز آب در خرمشهر گفت و ادامه داد: در صورتی که مشترکان غیرمجاز تا پایان امسال برای قانونی کردن اشتراک خود به اداره امور آبفای خرمشهر مراجعه کنند تمام جرایم اشتراکات آنها بخشوده خواهد شد. 

شهرستان خرمشهر 34 هزار مشترک آب و فاضلاب دارد و چهار هزار اشتراک غیرمجاز دارد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار